    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: mieszkanie w testamencie czy darowizna?
    Date: Thu, 13 Nov 2008 12:23:02 -0600

    czarcipazur wrote:
    > Witam
    > Moja matka chce mi przekazac prawo do mieszkania wlasnosciowego. Jestem
    > jedynakiem, mama jest samotna. Czy lepiej jest to zrobic w drodze
    > testamentu czyy darowizny. Zaznaczam ze chcialbym sprzedac mieszkanie po
    > jej smierci. Acha, nie jestem w nim zameldowany, posiadam wlasne
    > mieszkanie z zona w TBS. Z góry dziękuję za pomoc.

    W ogole ani jedno ani drugie nie jest ci potrzebne.

    Darowizna powoduje, ze mieszkanie stanie sie twoje juz. Zapłacisz koszty
    aktu.
    Testament spowoduje, że staniesz się właścicielem po śmierci mamy. Można
    go napisać samemu na akrtce papieru. Za darmo. Z tym, że po co.
    Skoro mieszkanie w 100% należy do mamy a ty jesteś jedynakiem to ustawa
    i tak ci gwarantuje cały spadek.
    Równie dobrze możecie nie robić nic, a mieszkanie i tak bedzie twoje.