  • 1. Data: 2002-10-02 10:08:51
    Temat: moc prawna zdania........
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Jaka moc prawna ma nastepujace zdanie, ktore widuje sie czasem na fakturach:
    "Do momentu calkowitej zaplaty za towar, pozostaje on wlasnoscia
    Sprzedawcy".
    pozdrawiam Kinga

  • 2. Data: 2002-10-02 10:14:37
    Temat: Re: moc prawna zdania........
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Kinga wrote:

    > Jaka moc prawna ma nastepujace zdanie, ktore widuje sie czasem na
    > fakturach: "Do momentu calkowitej zaplaty za towar, pozostaje on
    > wlasnoscia Sprzedawcy".

    Bywa niebezpieczne dla wystawcy.
    US potrafi się czepiać, że faktura została wystawiona przed momentem
    sprzedaży

  • 3. Data: 2002-10-02 10:26:20
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Bywa niebezpieczne dla wystawcy.
    > US potrafi się czepiać, że faktura została wystawiona przed momentem
    > sprzedaży

    A nie odbiorcy ?
    Bo wystawca tak czy inaczej VAT musi opłacić jeśli FV wystawił, a być może
    odbiorca ma właśnie kłopot z odliczeniem ?

    Pix

  • 4. Data: 2002-10-02 10:32:46
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    pix wrote:

    > A nie odbiorcy ?
    > Bo wystawca tak czy inaczej VAT musi opłacić jeśli FV wystawił, a być
    > może odbiorca ma właśnie kłopot z odliczeniem ?

    To była kontrola dochodowego i uznali tę sprzedaż za pozorną operację

  • 5. Data: 2002-10-02 10:38:23
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > To była kontrola dochodowego i uznali tę sprzedaż za pozorną operację

    Poważnie ???
    I przyczepili się, że podatnik przedwcześnie wykazał przychód ?
    Jeśli jeszcze napiszesz, że wymyślili jakąś karę, to moje zdumienie będzie
    bezgraniczne :-)

    Pix

  • 6. Data: 2002-10-02 10:45:43
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    pix wrote:

    > Poważnie ???
    > I przyczepili się, że podatnik przedwcześnie wykazał przychód ?
    > Jeśli jeszcze napiszesz, że wymyślili jakąś karę, to moje zdumienie
    > będzie bezgraniczne :-)

    Skończyło się bez kary

  • 7. Data: 2002-10-02 10:55:36
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Skończyło się bez kary

    Przynajmniej tyle dobrego.
    Ciekawe w takim razie jak sobie radzą ci, którzy z założenia wydają
    cokolwiek dopiero po uzyskaniu pełnej kwoty - np. przy sprzedaży
    wysyłkowej ?
    Niby jest jeszcze proforma, ale do tego też przecież można się przyczepić
    i skasować podwójny podatek - zdaje się, że gdzieś był przedstawiany
    taki przypadek.

    Pix

  • 8. Data: 2002-10-02 11:00:30
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    pix wrote:

    > Poważnie ???
    > I przyczepili się, że podatnik przedwcześnie wykazał przychód ?
    > Jeśli jeszcze napiszesz, że wymyślili jakąś karę, to moje zdumienie
    > będzie bezgraniczne :-)

    TaK się składa, że przed chwilą rozmawiałem z osobą którą to spotkało.
    US twierdził, że wystawienie złej faktury nie zwalnia z wystawienia
    poprawnej i powtórnego zapłacenia podatku. Tak jak jednak pisałem w
    końcu dali sobie spokój.

  • 9. Data: 2002-10-02 11:06:08
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > US twierdził, że wystawienie złej faktury nie zwalnia z wystawienia
    > poprawnej i powtórnego zapłacenia podatku. Tak jak jednak pisałem w

    Pomysłowość urzędasów jednak nie ma granic - ktoś pewnie chciał
    sobie zarobić na premię :-(

    Pix

  • 10. Data: 2002-10-02 17:51:20
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kinga" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    fakturach:
    > "Do momentu calkowitej zaplaty za towar, pozostaje on wlasnoscia

    Podziwiam werwę prowadzonej dysputy. A wystarczy zajrzeć do przepisów. I to
    by było na tyle.
    Pozdrawiam.