  • 1. Data: 2004-02-22 10:15:26
    Temat: można rozliczać PIT z żoną??
    Od: Pyszałek <r...@p...onet.pl>

    Witam Koleżanki i Kolegów!

    Mam pytanie:

    Moja żona niestety jest na bezrobociu bez prawa do zasiłku. Byla na bezrobociu przez
    caly 2003 rok.

    ja nieźle za to zarabiam, i przekroczylem 2 próg podatkowy juz w czerwcu. Krew mnie
    zalewa jak musże płacic 30 % podatku fiskusowi!!

    Mogę się rozliczyć z żoną??

    Czy warunkiem koniecznym do wspólnego rozliczania sie małżonków jest zatrudnienie obu
    małżonków??

    Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam:)

  • 2. Data: 2004-02-22 10:40:08
    Temat: Re: można rozliczać PIT z żoną??
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    Mogę się rozliczyć z żoną??

    Czy warunkiem koniecznym do wspólnego rozliczania sie małżonków jest
    zatrudnienie obu małżonków??

    ----------
    Nie. Warunkiem jest bycie małżeństwem przez cały rok podatkowy - od
    pierwszego dnia stycznia do ostatniego grudnia.

  • 3. Data: 2004-02-24 12:05:52
    Temat: Odp: można rozliczać PIT z żoną??
    Od: "marek" <z...@w...pl>

    Witaj

> [...]

    > Nie. Warunkiem jest bycie małżeństwem przez cały rok podatkowy - od
    > pierwszego dnia stycznia do ostatniego grudnia.

    Dlaczego odpowiedziałeś że nie skoro nie był mowy od kiedy są małżeństwem a
    jedynie że jego żona nie pracuje.
    Moim zdaniem pod warunkiem że byliście małzeństwem pełny rok spokojnie
    możecie się rozliczyć

    Pozdrawiam
    Magda

  • 4. Data: 2004-02-24 12:33:07
    Temat: Re: Odp: można rozliczać PIT z żoną??
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>

    Dnia 2004-02-24 13:05, Użytkownik marek napisał:
> [...]
    > jedynie że jego żona nie pracuje.
    > Moim zdaniem pod warunkiem że byliście małzeństwem pełny rok spokojnie

    Pytanie:
    "Czy warunkiem koniecznym do wspólnego rozliczania sie małżonków jest
    zatrudnienie obu małżonków??"

    Odp:
    "Nie"

    ;-)

    Tomek

  • 5. Data: 2004-02-24 15:24:35
    Od: "Blanka Zych" <a...@j...w.sygnaturce>

    Użytkownik "Pyszałek" <r...@p...onet.pl> napisał...
[...]

    Zgłoś w pracy, w księgowości, że będziesz się rozliczał z żoną i chcesz,
    żeby Ci cały rok odciągali 19% podatku. Podpisuje się jeden kwitek i już.

    Blanka Zych
    blankaz(at)gazeta.pl http://hell.pl/blanka/
    "Obecny stan wiedzy można podsumować następująco:
    Na początku było nic, które wybuchło." Terry Pratchett

  • 6. Data: 2004-02-24 17:16:13
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > Dlaczego odpowiedziałeś że nie skoro nie był mowy od kiedy są małżeństwem
    > jedynie że jego żona nie pracuje.
    > Moim zdaniem pod warunkiem że byliście małzeństwem pełny rok spokojnie
    > możecie się rozliczyć

    Odpowiedziałem na konkretnie sformułowane pytanie. Wczytaj się dokładnie;-)

    Tomek
    KPiR, VAT, ZUS, memoriał