  • 1. Data: 2004-09-22 13:13:12
    Temat: nie zauważono czy brak wiedzy??
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Zacytuję tu pytanie użytkowwnika "mdruda" bo temat mnie osobiście bardzo
    interesuje i dotyczy ale został przez użytkowników pominięty.
    Proszę o odpowiedź :

    "Witam
    Mam stałą nadwyżke VATu naliczonego w zwiazku z wewnatrzwspolnotowa dostawą
    towarów i swiadczeniem uslug na rzecz kontahentow z UE.
    Żadam VAT do zwrotu w terminie 60 dni do wysokosci 22% obotu stawkami
    nizszymi. W miesiacach gdzie wysylam towary dostaję większy zwrot w tym
    terminie (22% obrotu), natomiast w miesiącach gdy mam tylko usługi dla UE -
    nie dostaję w ogole VAT w teminie 60 dni, bo nie mam w deklaracji obrotu
    stawkami nizszymi. Czy ktos mi powie dlaczego wywoz towarow jest bardziej
    uprzywilejowany niz swiadczenie uslug pod wzgledem terminow zwrotu VATu? I
    jak to się ma do prawa unijnego?"

  • 2. Data: 2004-09-22 13:46:09
    Temat: Re: nie zauważono czy brak wiedzy??
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 22-09-2004 15:13, Użytkownik Karpow napisał:

> [...]
    > uprzywilejowany niz swiadczenie uslug pod wzgledem terminow zwrotu VATu? I

    Mnie ten temat specjalnie nie interesuje, ale spojrzałem do przepisów, a
    tam jest art. 87 ust 4 pkt 2, z którego wynika, że zarówno dostawy
    towarów jak i świadczenie usług uprawnia do zwrotu w terminie 60 dni. W
    przepisie stoi "kwota (...)podlegająca zwrotowi (...) ulega
    podwyższeniu", więc rozumiem, że kwota ta jest niezależna od kwoty 22%
    obrotu stawkami niższymi, nie jest jednak określone sposób wyliczenia.
    Tak czy inaczej wywóz towarów nie jest uprzywilejowany.

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa:
    http://tinyurl.com/43o6f

  • 3. Data: 2004-09-22 15:01:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Karpow wrote:
> [...]
    > tym terminie (22% obrotu), natomiast w miesiącach gdy mam tylko
    > usługi dla UE - nie dostaję w ogole VAT w teminie 60 dni, bo nie mam

    Co to znaczy nie dostaję?
    Jak nie deklaruje, to nie dostaje.
    Zadeklaruje (i złoży stosowny wniosek) to dostanie.

  • 4. Data: 2004-09-22 22:40:26
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik "xyz" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozumiem, że kwota ta jest niezależna od kwoty 22% obrotu stawkami
    > niższymi, nie jest jednak określone sposób wyliczenia. Tak czy inaczej

    ==================
    w przypadku "eksportu uslug" trzeba na deklaracji zaznaczyc kwadrat, ze
    skladasz wniosek o zwrot podatku, i tam to uzasadnic bo z samej deklaracji
    nie wynikaja odpowiednie limity. limity te trzeba sobie samemu obliczyc
    (22% obrotu innymi stawkami niż 22%) przy zalozeniu, że dana usluga
    opodatkowana jest stawkami krajowymi..

    Atomek

  • 5. Data: 2004-09-23 06:42:58
    Od: "mdruda" <a...@w...pl>

> [...]
    > obrotu stawkami niższymi, nie jest jednak określone sposób wyliczenia.
    > Tak czy inaczej wywóz towarów nie jest uprzywilejowany.

    Art 86 ust 8 pkt 1 pozwala odliczyc VAT od zakupów związanych z "eksportem
    usług" a art 87 ust 4 pkt 2 pozwala na podwyższenie kwoty zwrotu (na wniosek
    podatnika) o ten własnie podatek. Skad pomysl ze moza samodzielnie ustalić
    kwote od ktorej obliczamy 22% limitu? To zawsze jest kwota z deklaracji. Na
    podstawie przytoczonych przeze mnie art. mozna jedynie powiekszyc ten limit
    o kwote podatku naliczonego zwiazanego z eksportem uslug. Jezeli w toku
    swiadczenia tych uslug nie poczynie sporych zakupow to podwyzszenie jest
    napawde minimalne. I jak tu nie mowic o uprzywilejowaniu dostawy towarów?
    Chyba ze wykaze ze wszystki moje zakupy maja wylaczny zwiazek ze
    swiadczeniem tych uslug, ale czy US tak latwo to zaakceptuje w toku
    kontroli? Czy ktos spotkal sie z jakąś ciekawą interpretacją tego "problemu"
    eksportu usług?

  • 6. Data: 2004-09-23 06:59:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    To pewnie z rozpędu ktoś napisał :-)

> [...]
    > naliczonego zwiazanego z eksportem uslug. Jezeli w toku swiadczenia
    > tych uslug nie poczynie sporych zakupow to podwyzszenie jest napawde

    Minimalne ale jest i zwrot tej minimalnej kwoty
    wymaga umotywowanego wniosku.

> [...]
    > Chyba ze wykaze ze wszystki moje zakupy maja wylaczny zwiazek ze
    > swiadczeniem tych uslug, ale czy US tak latwo to zaakceptuje w toku

    Zaraz, zaraz: jeśli Twoje zakupy nie mają związku
    ze swiadczeniem tych usług, to niby dlaczego
    miałby sie należeć zwrot?
    Jak nie ma związku, to nie ma odliczenia ani zwrotu.
    Jeśli mają związek, to US zaakceptuje
    nawet minimalne podwyższenie.

  • 7. Data: 2004-09-23 08:29:10
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 23-09-2004 08:42, Użytkownik mdruda napisał:
> [...]
    > kwote od ktorej obliczamy 22% limitu? To zawsze jest kwota z deklaracji.

    Stąd, że IMHO podwyższenie o 22% sprzedaży stawkami niższymi (art. 87
    ust 3) dotyczy wyłącznie sprzedaży krajowej, a podwyższenie z tytułu
    sprzedaży za granicę (art. 87 ust 4) to inna "przegródka". Z drugiej
    strony na deklaracji jest wykazany WDT i eksport towarów i ten obrót jak
    rozumiem bierzesz do kwoty od której obliczasz 22% podwyższenia. I US
    jest zadowolony. To w takim razie dlaczego nie postąpić w ten sam sposób
    z eksportem usług? Od tego jest wniosek składany z deklaracją, żeby
    wykazać kwoty obrotu, urząd skarbowy się wtedy o nich dowiaduje i może
    Cię sprawdzić czy nie przekraczasz limitu zwrotu.
    Gdyby należało podwyższać kwotę zwrotu tylko o podatek naliczony
    związany ściśle z eksportem usług to tak samo należało by robić z
    podatkiem naliczonym związanym z WDT, co wynika z odesłania do art. 86
    ust 8 pkt 1 gdzie jest mowa także o towarach. A jak ustalić ten podatek?
    Co z VAT od kosztów ogólnych?

> [...]
    > swiadczeniem tych uslug, ale czy US tak latwo to zaakceptuje w toku
    > kontroli? Czy ktos spotkal sie z jakąś ciekawą interpretacją tego "problemu"

    Może warto wystosować oficjalne zapytanie do US?