    From: "mdruda" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nie zauważono czy brak wiedzy??
    Date: Thu, 23 Sep 2004 08:42:58 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@pm41.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "xyz" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:cirvuj$4bb$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    UE -

    > Mnie ten temat specjalnie nie interesuje, ale spojrzałem do przepisów, a
    > tam jest art. 87 ust 4 pkt 2, z którego wynika, że zarówno dostawy
    > towarów jak i świadczenie usług uprawnia do zwrotu w terminie 60 dni. W
    > przepisie stoi "kwota (...)podlegająca zwrotowi (...) ulega
    > podwyższeniu", więc rozumiem, że kwota ta jest niezależna od kwoty 22%
    > obrotu stawkami niższymi, nie jest jednak określone sposób wyliczenia.
    > Tak czy inaczej wywóz towarów nie jest uprzywilejowany.

    Art 86 ust 8 pkt 1 pozwala odliczyc VAT od zakupów związanych z "eksportem
    usług" a art 87 ust 4 pkt 2 pozwala na podwyższenie kwoty zwrotu (na wniosek
    podatnika) o ten własnie podatek. Skad pomysl ze moza samodzielnie ustalić
    kwote od ktorej obliczamy 22% limitu? To zawsze jest kwota z deklaracji. Na
    podstawie przytoczonych przeze mnie art. mozna jedynie powiekszyc ten limit
    o kwote podatku naliczonego zwiazanego z eksportem uslug. Jezeli w toku
    swiadczenia tych uslug nie poczynie sporych zakupow to podwyzszenie jest
    napawde minimalne. I jak tu nie mowic o uprzywilejowaniu dostawy towarów?
    Chyba ze wykaze ze wszystki moje zakupy maja wylaczny zwiazek ze
    swiadczeniem tych uslug, ale czy US tak latwo to zaakceptuje w toku
    kontroli? Czy ktos spotkal sie z jakąś ciekawą interpretacją tego "problemu"
    eksportu usług?