  • 1. Data: 2005-04-21 09:36:09
    Temat: nieodpłatne użytkowanie
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Firma (sp.z o.o.) nieodpłatnie używa lokalu należącego do
    współwłaściciela (od lat). Skutki są mi znane
    (powstaje przychód w firmie i przychód użyczającego).
    Niestety przychody te nie były naliczane i natknęła się
    na to kontrola z US. Trzeba złożyć wyjaśnienia.
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów zna może jakąś metodę na
    wybrnięcie z tych opresji ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2005-04-21 18:37:26
    Temat: Re: nieodpłatne użytkowanie
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na to kontrola z US. Trzeba złożyć wyjaśnienia.
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów zna może jakąś metodę na

    A czy adres tego lokalu użytkowanego nieodpłatnie jest równocześnie adresem
    siedziby spółki, czy jest to tylko adres prowadzenia działalności
    gospodarczej?

  • 3. Data: 2005-04-21 20:09:28
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@p...wp.pl> napisał w wiadomości news:

    > A czy adres tego lokalu użytkowanego nieodpłatnie jest równoczeœnie
    > adresem
    > siedziby spółki, czy jest to tylko adres prowadzenia działalnoœci
    > gospodarczej?

    Rozumiem że "tylko" miało się znaleźć w pierwszej części zdania?

  • 4. Data: 2005-04-25 05:29:19
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem że "tylko" miało się znaleźć w pierwszej części zdania?
    "tylko" znalazło się tam, gdzie miało się znaleźć

  • 5. Data: 2005-04-25 16:07:47
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > "tylko" znalazło się tam, gdzie miało się znaleźć

    No to znalazło się w złym miejscu, bo od TYLKO siedziby może i można się
    wykręcić (tam nie musi być nic należącego do spółki, poza skrzynką pocztową
    na płocie), ale od prowadzenia działalności w czyimś lokalu i to za friko,
    to już nie bardzo.

  • 6. Data: 2005-04-25 16:36:01
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

> [...]
    > wykręcić (tam nie musi być nic należącego do spółki, poza skrzynką
    > pocztową na płocie), ale od prowadzenia działalności w czyimś lokalu i to

    Brawo!
    Może teraz zrozumiesz, że moje pytanie jednak miało jakiś sens. Nieodpłatne
    świadczenie to bardzo subtelna materia, trudno się wymigać. Ale można.
    Trzeba próbować. Siedziba spółki w formie adresu do doręczeń to stary i
    sprawdzony numer.

    I jeszcze jedno Lipas: u użyczającego nie powstaje przychód. U
    korzystającego owszem

  • 7. Data: 2005-04-25 17:12:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Brawo!
    > Może teraz zrozumiesz, że moje pytanie jednak miało jakiś sens.

    Widać nie wyłapałem ironii, ale dalej sądzę że nawet ironicznie było źle
    sformułowane.

  • 8. Data: 2005-05-02 07:47:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Apr 2005, Tomek wrote:
    [...]
    >+ I jeszcze jedno Lipas: u użyczającego nie powstaje przychód.
    >+ U korzystającego owszem

    Otóż jest to co najmniej dyskusyjny pogląd. Wobec tekstu znajdującego
    się w drugim zdaniu art. 16.1 ....
    I nie jest to wyłącznie zdanie szarego podatnika w mojej osobie - raz
    czasu linki do "zawodowych" opinii zapodawałem.
    Oczywiście chodzi o użyczanie *nieruchomości* ! :)

    Czym możesz podeprzeć optymistyczne (dla podatnika) stanowisko ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)