  • 1. Data: 2006-01-19 07:45:26
    Temat: niezapłacona faktura, zapłacone podatki, kiedy koszt?
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam ilu dłuzników, a ze kwoty zadłuzenia nie są duze, to raczej nie
    opłaca mi sie z nich sciagać długów. Za to mam pytanie, kiedy te faktury
    mogę uznać za koszt?

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2006-01-19 08:47:23
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    icek wrote:

    > Witam,
    > mam ilu dłuzników, a ze kwoty zadłuzenia nie są duze, to raczej nie
    > opłaca mi sie z nich sciagać długów. Za to mam pytanie, kiedy te faktury
    > mogę uznać za koszt?

    z tego co wiem, jak dostaniesz od komornika informacje o niesciagalnosci
    dlugu...

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 3. Data: 2006-01-19 09:38:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Hikikomori San wrote:

    > z tego co wiem, jak dostaniesz od komornika informacje o
    > niesciagalnosci dlugu...

    Nie przesadzaj. Radzę się zapoznać z ust 2
    artykułu 23 (jeśli chodzi o pdof) a
    w szczególności ppkt 3).
    Wg mnie te warunki do spełnienia
    są rozłączne i czasami wystarczy sam protokół.

  • 4. Data: 2006-01-19 12:21:45
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    cef wrote:

    > Nie przesadzaj. Radzę się zapoznać z ust 2
    > artykułu 23 (jeśli chodzi o pdof) a
    > w szczególności ppkt 3).
    > Wg mnie te warunki do spełnienia
    > są rozłączne i czasami wystarczy sam protokół.

    Ale mnie zaden z tych 4 punktow w pkt. 3 nie podchodzi w tej sytuacji...
    No bo który?

    3. Nieściągalność wierzytelności, w przypadku określonym w ust. 1 pkt
    21, uznaje
    się za uprawdopodobnioną, w szczególności gdy:
    1) dłużnik został wykreślony z ewidencji działalności gospodarczej,
    postawiony
    w stan likwidacji lub została ogłoszona jego upadłość obejmująca
    likwidację
    majątku albo
    2) zostało wszczęte postępowanie upadłościowe z możliwością zawarcia
    układu
    w rozumieniu przepisów prawa upadłościowego i naprawczego lub na
    wniosek dłużnika zostało wszczęte postępowanie ugodowe w rozumieniu
    przepisów o restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw i banków, albo
    3) wierzytelność została zasądzona prawomocnym orzeczeniem sądu i
    skierowana
    na drogę postępowania egzekucyjnego, albo
    4) wierzytelność jest kwestionowana przez dłużnika, na drodze powództwa
    sądowego.

  • 5. Data: 2006-01-19 12:27:55
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/19/2006 1:21 PM, Użytkownik Hikikomori San napisał:

    > Ale mnie zaden z tych 4 punktow w pkt. 3 nie podchodzi w tej sytuacji...
    > No bo który?

    Cefowi chodziło chyba raczej o art.23 ust. 2 zwłaszcza pkt 3

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2006-01-19 12:54:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    du hast mich gefragt wrote:

    > Cefowi chodziło chyba raczej o art.23 ust. 2 zwłaszcza pkt 3

    Tak właśnie napisałem.

  • 7. Data: 2006-01-19 21:30:35
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    cef wrote:

    > Tak właśnie napisałem.

    Mea culpa.

    2. Za wierzytelności, o których mowa w ust. 1 pkt 20, uważa się te
    wierzytelności,
    których nieściągalność została udokumentowana:
    1) postanowieniem o nieściągalności, uznanym przez wierzyciela jako
    odpowiadające
    stanowi faktycznemu, wydanym przez właściwy organ postępowania
    egzekucyjnego, albo
    2) postanowieniem sądu o:
    a) oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości obejmującej likwidację
    majątku,
    gdy majątek niewypłacalnego dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie
    kosztów postępowania lub
    b) umorzeniu postępowania upadłościowego obejmującego likwidację
    majątku,
    gdy zachodzi okoliczność, o której mowa w lit. a), lub
    c) ukończeniu postępowania upadłościowego obejmującego likwidację
    majątku, albo
    3) protokołem sporządzonym przez podatnika, stwierdzającym, że
    przewidywane
    koszty procesowe i egzekucyjne związane z dochodzeniem wierzytelności
    byłyby równe albo wyższe od jej kwoty.

    Czyli do malych wirzytelnosci sie nadaje wspaniale. Czlowiek sie uczy
    cale zycie...
    :)