  • 1. Data: 2003-02-14 16:51:23
    Temat: nota koryg. - zmiana firmy?
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Tak się zastanawiam, czy za pomocą noty korygującej
    można "przekazać" wystawioną fakturę na inną firmę?
    Chodzi o całkowitą zmianę danych odbiorcy faktury.
    Wiem, że robi to odbiorca.
    Pozr, WitoldG

  • 2. Data: 2003-02-15 08:27:51
    Temat: Re: nota koryg. - zmiana firmy?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "walfal" <w...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > można "przekazać" wystawioną fakturę na inną firmę?
    > Chodzi o całkowitą zmianę danych odbiorcy faktury.
    -----------------------
    Uważam że nie można wystwić noty korygującej zmnienającej całkowicie
    firmę.Notę wystwia rzeczywiście odbiorca faktury w sytuacji gdy " otrzymał
    fakturę zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji wiążcej sie
    zwłaszcza z sprzedawcą lub nabywcą"
    Wydaje mi sie zmniana firmy to nie jest pomyłka w danych firmy .Gdzieś coś
    też na ten temat czytałam ale zupełnie nie pamiętam gdzie to było.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-02-15 09:09:25
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 15-02-2003 09:27, Użytkownik Wiola Pikorska napisał:

> [...]
    > Wydaje mi sie zmniana firmy to nie jest pomyłka w danych firmy .Gdzieś coś
    > też na ten temat czytałam ale zupełnie nie pamiętam gdzie to było.
    Dlatego pytałem, że też jakaś zabraniająca interpretacja kołacze mi się
    w głowie. Po przemyśleniach doszedłem do wniosku, że taka całkowita nota
    wypaczałaby ideę noty wg. ustawy VAT - ale to musiałby ktoś mądrzejszy
    uzasadnić. Może istotniejszym argumentem jest brak upoważnienia odbiorcy
    do posługiwania się danymi całkiem innego podmiotu gosp.
    Sprawa jest z życia. W 11.02 nowo powstała sp.z o.o. otrzymała i co
    gorsza ujęła w rejestrze zakupów fakturę za najem, z danymi likwidujacej
    się s.c. Właściciele się przekształcali i nie zauważyli(nazwa,adres -
    ten sam). I powstał na dziś problem, bo s.c.,na która była wystawiona
    faktura już nie istnieje - nie ma komu wystawić f-ry korygującej.
    Sugerowana nota kor. wg.mnie nie wchodzi w rachubę.
    W tej sytuacji (?) jedynym słusznym rozwiazaniem jest wg.mnie
    odżałowanie naliczonego VAT-u, korekta deklaracji za 11.02 i ujęcie w
    koszty sp.z o.o. najmu na podstawie dowodu zapłaty?
    Pozdr, WitoldG.

  • 4. Data: 2003-02-15 10:32:48
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    > W tej sytuacji (?) jedynym słusznym rozwiazaniem jest wg.mnie
    > odżałowanie naliczonego VAT-u, korekta deklaracji za 11.02 i ujęcie w
    > koszty sp.z o.o. najmu na podstawie dowodu zapłaty?

    Ja mimo wszystko zajrzalbym jeszcze raz do ustawy i rozporzadzen.
    Czy jest tam definicja co jest bledem a co nie ?
    Przeciez ustawodawca nie zdefiniowal jak bardzo mozna sie pomylic, zeby cos
    bylo bledem a cos nie.
    Moze Leksykon VAT Zubrzyckiego cos pomoze.
    Jak dla mnie taka pomylka nadaje sie do skorygowania.

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 5. Data: 2003-02-15 14:31:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Feb 2003, walfal wrote:

    >+ Dnia 15-02-2003 09:27, Użytkownik Wiola Pikorska napisał:
    [...]
> [...]
    >+ > Wiola
    >+ Dlatego pytałem, że też jakaś zabraniająca interpretacja kołacze mi się

    A mi nawet treść - bo przytataczałem tak z miesiąc temu: "nie można
    korektą zmienić podmiotu z jednego realnie istniejącego na inny
    realnie istniejący"... Tylko nie wiem czy to była interpretacja
    (MF/specjalistów/...) czy wyrok.

    pzdr, Gotfryd