  • 1. Data: 2004-03-09 20:28:57
    Temat: nowa Spolka Cywilna - pare pytan podatki i nie-podatki
    Od: Michał Gwiazdowski <m...@w...pl>

    witam,

    chcemy ze znajomym zalozyc Dzialalnosc Gospodarcza, poniewaz jest nas dwoch
    wiec zanim zalozymy DG ZTCWygooglalem
    powinnismy spisac umowe SC, to jest jasne, ale:

    -czy jak juz spiszemy umowe to mamy OSOBNO isc do UGminy (kazdy swojego?)
    zglosic DG?bez sensu by to bylo..
    a tak wynika logicznie z http://1praca.gov.pl
    czy tez mamy podpisac umowe SC isc do Urzedu Gminy Zakopane(gdzie bedzie DG)
    i po prostu zglosic DG we dwoch?

    -czy jesli obaj jestesmy studentami to bedziemy musieli placic jakies
    skladki ZUS?zakladamy, ze pracujemy tylko my dwaj, a
    nikt nie jest zatrudniony..

    -czy na uslugi polegajace na posrednictwie turystycznym (przychodzi klient,
    ja go kieruje zabieram sobie prowizje)
    potrzebne jest jakies zezwolenie?zaznaczam, chodzi o _posrednictwo_ nie o
    organizacje..

    -nie mam czarnego pojecia jak sie rozliczac z US, prawdopodobny dochod -
    minimalny, dzialalnosc potrzebna tylko
    "tak na wszelki wypadek"

    -czy jesli DG bedzie faktycznie miala miejsce przez 3miesiace w roku to w
    miedzyczasie nalezy ja jakos wyglaszac?
    czy przez okres w ktorym NIC nie zarobimy bedziemy musieli placici jakies
    podatki?jakie?

    -czy dobrze zrozumialem, ze jesli roczny przychod nie przekroczy 20000 to
    nie mam obowiazku posiadania kasy fiskalnej?jakie w takim
    razie dokumenty winienem gromadzic?mam sobie kupic jakias blankiety
    rachunkow?jesli tak to jak sie one nazywaja i jaki ma byc ich wzor?
    czy kazdemu klientowi powinienem takie cos wystawiac?

    dziekuje za wszelkie sugestie i prosze nie bic laika

    p.s. juz googlalem
    pozdrawiam
    --
    mihau