  • 1. Data: 2009-12-29 23:57:05
    Temat: numeracja faktur
    Od: "Sonny" <s...@t...tp>

    Mam dwa pytania dotyczace numeracji faktur VAT wg polskiego prawa:

    1. Czy numeracja musi byc ciagla? Czy moge wystawic np. FV 10/2009 a pozniej
    np. 15/2009?

    2. Czy jesli w tym roku ostatni numer faktury to np 100/2009, to czy moge
    "kontynuowac" te numeracje od nowego roku i dac w styczniu pierwszej
    fakturze numer 101/2010 czy musi byc od poczatku - 1/2010?

    Prosilbym o informacje - podstawy prawne, ewentualne wyroki SN, wlasne
    doswiadczenia.

  • 2. Data: 2009-12-30 08:25:44
    Temat: Re: numeracja faktur
    Od: "tp" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Sonny" <s...@t...tp> napisał

    > Prosilbym o informacje - podstawy prawne, ewentualne wyroki SN, wlasne
    > doswiadczenia.

    powiem tylko na podstawie doświadczenia: numeracja ma być taka, żeby nie
    pojawiły się 2 lub więcej różnych faktur o takim samym numerze.

    Pozdrawiam
    tp

  • 3. Data: 2009-12-30 11:29:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tp pisze:
    > Użytkownik "Sonny" <s...@t...tp> napisał

    > powiem tylko na podstawie doświadczenia: numeracja ma być taka, żeby nie
    > pojawiły się 2 lub więcej różnych faktur o takim samym numerze.

    A co się dzieje - w praktyce - jak jednego numeru brakuje?
    Zakładając, że nie został wystawiony, a nie że faktura nie jest
    zaksięgowana.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-12-30 11:46:49
    Od: "tp" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > A co się dzieje - w praktyce - jak jednego numeru brakuje? Zakładając, że
    > nie został wystawiony, a nie że faktura nie jest zaksięgowana.

    nie rozumiem, o co pytasz. Chodzi o brakujący numer w ciągu?

    Pozdrawiam
    tp

  • 5. Data: 2009-12-30 12:06:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tp pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > nie rozumiem, o co pytasz. Chodzi o brakujący numer w ciągu?

    Tak.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-12-30 12:19:34
    Od: "tp" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Tak.

    wg mnie bez znaczenia, choć przyznam, że zawsze wystawiam kolejno i jeszcze
    się nie zdarzyło pomylić numeracji czy pominąć kolejnego numeru
    porządkowego.

    Pozdrawiam
    tp

  • 7. Data: 2009-12-30 13:04:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tp pisze:

> [...]
    >
    > wg mnie bez znaczenia, choć przyznam, że zawsze wystawiam kolejno i
    > jeszcze się nie zdarzyło pomylić numeracji czy pominąć kolejnego numeru

    To powinno mieć znaczenie, bo numeracja faktur powinna być ciągła.
    Samo niedublowanie się numerów to jeszcze za mało.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-12-30 13:06:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2009 o 14:04:07 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > To powinno mieć znaczenie, bo numeracja faktur powinna być ciągła.
    > Samo niedublowanie się numerów to jeszcze za mało.

    Pewnie za pierwszym razem co najwyżej mandat,
    a jak znajdą tego więcej to zaczną próbować podważać rzetelność papierów.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-12-30 13:31:43
    Od: <s...@a...pl>

    > 1. Czy numeracja musi byc ciagla? Czy moge wystawic np. FV 10/2009 a pozniej
    > np. 15/2009?

    Tak, musi być ciągła, więc to, co proponujesz nie za bardzo do tego pasuje.

    > 2. Czy jesli w tym roku ostatni numer faktury to np 100/2009, to czy moge
    > "kontynuowac" te numeracje od nowego roku i dac w styczniu pierwszej fakturze
    > numer 101/2010 czy musi byc od poczatku - 1/2010?

    A co to znaczy od początu? Przyjęte jest, że od 1 się zazwyczaj numeruje. Jak
    zaczniesz od 101 też nic się nie stanie i będzie poprawnie. Sam w tym roku
    zrobiłem podobnie, bo zapomniałem numery wyzerować 1 stycznia, a potem już się
    nie chciało prostować.

  • 10. Data: 2009-12-30 13:36:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Dec 2009, Liwiusz wrote:

    > A co się dzieje - w praktyce - jak jednego numeru brakuje? Zakładając, że
    > nie został wystawiony

    ...to ja bym (w praktyce) jednak wystawił f-rę z takim numerem, zachował
    w dokumentach i twardo twierdził że "nie weszła do obiegu prawnego"
    :P

    pzdr, Gotfryd