  • 1. Data: 2002-07-11 06:01:28
    Temat: obowiazek banku w sprawie ZUS
    Od: "Konsul" <p...@p...fm>

    Czy banki maja obowiazek informowanie ZUS'ow i Urzedow Skarbowych o
    zalozeniu konta przez klientow banku? Chciablym miec konto, o ktorym zaden
    (...) nic nie wie. Jest wiec sens zakladanie drugiego konta?
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2002-07-11 09:49:12
    Temat: Re: obowiazek banku w sprawie ZUS
    Od: "Michał" <p...@w...pl>

    z tego co wiem pracownicy US i ZUS chętnie czytaja te grupę, więc i tak juz
    po Tobie ...:-)

  • 3. Data: 2002-07-11 21:07:59
    Od: "Konsul" <p...@p...fm>

    Jasne... zaraz podam numery wszystkich kont.
    A tak na powaznie wiecie cos na ten temat ?

  • 4. Data: 2002-07-12 07:04:08
    Od: "Michał" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Konsul" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Jasne... zaraz podam numery wszystkich kont.
    > A tak na powaznie wiecie cos na ten temat ?
    >
    > Użytkownik "Michał" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > juz

    wiemy, ale powiedz cos więcej -co chcesz ukryć czy ukraść - bo są rózne
    metody aby czuc sie spokojnie z nieczystym sumieniem ...

  • 5. Data: 2002-07-12 10:34:58
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

> [...]
    > zalozeniu konta przez klientow banku? Chciablym miec konto, o ktorym zaden
    > (...) nic nie wie. Jest wiec sens zakladanie drugiego konta?

    Samego faktu zakładania konta to banki nie mają obowiązku informować
    kogokolwiek. Jeśli ma to być konto firmowe to reguluje to ustawa z dnia 13
    października 1995r. (Dz.U. z 1995r. Nr 142, poz. 702 z późn. zm.) i tu
    niestety obowiązek informowania ZUS i US o posiadanym koncie spoczywa na
    podatniku. W przypadku prowadzonej egzekucji to i tak trudno ukryć konto
    prywatne ROR ponieważ komornik prowadzi postępowanie egzekucyjne zazwyczaj
    we wszystkich (prawie wszystkich) bankach jednocześnie i w takim przypadku
    każdy bank ma obowiązek zaspokoić w pierwszej kolejności roszczenia
    komornika. Sposób jest prosty: komornik wysyła pismo do każdego banku z
    informacją że zajmuje środki na koncie pana xxx w zwiazku z prowadzoną
    egzekucją. Bank w którym pan xxx ma konto musi wykonać to polecenie a
    pozostałe w których pan xxx nie ma konta sprawa zostaje zignorowana. I w ten
    oto sposób przy pomocy kilku pism komornik dobiera się do skrupulatnie
    ukrywanych funduszy :)
    Powyzsza procedura stosowana jest przez wielu komorników (informacje
    potwierdzone ze strony srodowiska bankowego).

    Serwiz