  • 1. Data: 2005-02-15 21:04:26
    Temat: obowiazek skladania zeznania rocznego
    Od: "lukasz" <e...@g...pl>

    witam!

    w roku 2003 mialem staz absolwencki (trwal do 15.grudnia) oraz dostalem NIP.
    Naleznosc za staz dostawalem co miesiac ale ostatnia wyplata miala miejsce w
    styczniu 2004 roku (za 15 dni grudnia 2003). Za rok 2003 sie rozliczylem. W
    2004 nie pobrano nic podatku na zaliczke (kwota wolna nie byla do konca
    wykorzystana).

    Pytanie: Czy musze skladac pit za rok 2004?

  • 2. Data: 2005-02-15 21:21:58
    Temat: Re: obowiazek skladania zeznania rocznego
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    lukasz wrote:
> [...]
    > wykorzystana).
    >
    > Pytanie: Czy musze skladac pit za rok 2004?

    Tak
    Na pit 37 uwzględnisz tą styczniową wypłatę.
    Zresztą powinieneś dostać pit z tego tytułu. Dostałeś?

  • 3. Data: 2005-02-15 22:15:42
    Od: "lukasz" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dostalem, wiec musze sie rozliczyc? Nie ma jakiegos limitu dochodu ponizej
    ktorego nie trzeba sie rozliczac?
    Bo w mojej sytuacji ani nie mam nadlplaty podatku, ani zaleglosci.

    2. Gdzie znajde informacje kiedy trzeba a kiedy nie - rozliczac sie?
    3. Jesli np. w 2005 roku nie pracuje, nie zarobilem ani zlotowki to w
    przyszlym roku zas musze skladac PIT?

    Dziekuje za pomoc.

  • 4. Data: 2005-02-15 23:01:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    lukasz wrote:
    > Dostalem, wiec musze sie rozliczyc?
    tak

    > Nie ma jakiegos limitu dochodu ponizej ktorego nie trzeba sie rozliczac?
    Nie

    > Bo w mojej sytuacji ani nie mam nadlplaty podatku, ani zaleglosci.
    nie ma znaczenia

    > 2. Gdzie znajde informacje kiedy trzeba a kiedy nie - rozliczac sie?
    Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    zawsze, jeśli masz dochód podlegający opodatkowaniu.

  • 5. Data: 2005-02-15 23:30:29
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > tak

    > Nie

    A co powiesz na dochód niższy od 0.5gr?;-)))

  • 6. Data: 2005-02-15 23:44:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    nocnyMarek wrote:

    > A co powiesz na dochód niższy od 0.5gr?;-)))

    Możesz go zignorować.

  • 7. Data: 2005-02-16 00:57:24
    Od: "lukasz" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dziekuje za pomoc.

    mam jeszcze pytanie: mam w tym roku dochod z tytulu reklam na stronie www
    pochodzacy od platnika z usa. czy i jak sie mam rozliczyc z US z tego dochodu?
    na pewno platnik nie wysle do polskiegu US zadnego papierku, a na stronie
    jedynie podpisywalem oswiadczenie ze nie prowadze dzialanosci w usa itd.
    wiec co mozecie mi doradzic poza siedzeniem cicho bo obawiam sie ze wiecej
    papierkow itd. niz pozytku z tego (i tak nie przekrocze kwoty wolnej od podatku)

  • 8. Data: 2005-02-16 01:19:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    lukasz wrote:
> [...]
    > papierkow itd. niz pozytku z tego (i tak nie przekrocze kwoty wolnej od podatku)

    no to jak nie przekroczysz to tym bardziej nie ma się czego szczypać.
    W jaki sposób dostałeś te pieniądze z usa? czekiem, korzytałeś z banku
    przy przeliczaniu na złotówki?
    To dolicz tą kwotę w złotówkach do polskiego pitu, a dalej już standardowo.

  • 9. Data: 2005-02-16 10:51:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Feb 2005, nocnyMarek wrote:
    >+ A co powiesz na dochód niższy od 0.5gr?;-)))

    "znikoma szkodliwość społeczna" ??
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-02-16 17:03:17
    Od: "lukasz" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > przy przeliczaniu na złotówki?
    > To dolicz tą kwotę w złotówkach do polskiego pitu, a dalej już standardowo.

    czekiem, ale w tym roku , wiec czy bede w przyszlym roku zas musial wypelniac
    PIT-37 (raczej nie bede miec innych "dochodow")? jakies dokumenty powinienem
    zlozyc w US w zwiazku z tym czekiem (na 100% platnik z usa nie bedzie
    polskiemu US wysylal jakichkolwiek dokumentow)? a potem w PIT-37 w jakiej
    pozycji i jaka kwote wpisac ten przychod?