  • 1. Data: 2010-02-07 16:20:26
    Temat: odliczanie skladki zdrowotnej
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    Tak wlasnie sie 'ucze' odliczac skladke zdrowotna, przegladam jak to jest
    robione
    w formularzu excela dostepnym w serwisie pit, jest tam formula:
    =JEŻELI(I5<0;0;(ZAOKR((I5/9*7,75);2))) //ciekawe czemu nie zaokraglaja
    dzielenia

    pole IE to pole z zaplacona skladka zdrowotna.
    domysłam się że 9 to oznacza 9% płaconej a 7,75 , 7,75% odliczalnej.

    Dla testu robie sobie wyliczenie w bazie dla 2005 roku 1 stycznia, biore
    kwote zusu, zdrowotnego:
    z ich strony: http://www.pit.pl/archiwum_zus_przedsiebiorcow_289.p
    hp
    1-2 2005: 154,88 zł.
    z tej strony biore http://www.pit.pl/odliczenia_skladek_zus_291.php
    tabelke z procentami, patrze.. w 2005 roku placone 8,5%, odliczalne 7,75%,
    a wiec licze wedlug tej formuly

    select
    cast( cast((154.88 / 8.5) as numeric(15,2)) * 7.75 as numeric(15,2) )
    as kwota

    from rdb$database

    (baza firebird dla ciekawych, cast to rzutowanie -zaokraglanie tutaj- na
    liczbe do dwoch miejsc)
    no i dostaje wynik:
    141,21 zł.

    a na stronie PIT w archiwum za styczen 2005 odliczalna czesc zdrowotnej
    wynosi:
    http://www.pit.pl/archiwum_odliczen_skladek_zus_292.
    php
    141,22 zł

    nawet jak pierwszego dzielenia nie zaokragle to wychodzi 141,21411 czyli
    141,21 .

    Jeden grosz roznicy. Chcialbym nieco zestawien wdrozyc do programu i
    chcialbym uniknac 'kwiatkow', dlatego prosilbym grupowiczow o pomoc,
    jak dokladnie to wyliczac (z zaokragleniami) i kto i w ktorym momencie sie
    pomylil.

    I drugie pytanie dotyczy liczenia narastajaco czy to sie liczy dla kazdego
    miesiaca osobno i sumuje czy sumuje i liczy od kwoty jezlei liczy od kwoty
    to pytanie pomocnicze czy zdarza sie ze w trakcie roku zmienia procenty i
    jezeli takto co wtedy sie dzieje ? :)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-07 16:59:39
    Temat: Re: odliczanie skladki zdrowotnej
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    wspolna-flaszka.pl w <news:hkmp8c$ehm$1@inews.gazeta.pl>:

    > Witam!
    > Tak wlasnie sie 'ucze' odliczac skladke zdrowotna, przegladam jak to jest
    > robione

    [ciach]

    Policz dla podstawy zdrowotnego 7,75% i zaokrąglij do 2 miejsc po
    przecinku...

    Dla Twojego przykładu ze stycznia 2005:

    1822,13
    *7,75%
    =141,215075
    ~=141,22

    A i nie zapomnij dać znać, która metoda jest właściwa (zgodna z przepisem o
    odliczeniu 7,75% podstawy...)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-02-07 17:12:36
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Policz dla podstawy zdrowotnego 7,75% i zaokrąglij do 2 miejsc po
> [...]

    hmm, a da sie poprawnie wyliczyc od faktycznie zaplaconej zaplaconej kwoty?

    > A i nie zapomnij dać znać, która metoda jest właściwa (zgodna z przepisem
    > odliczeniu 7,75% podstawy...)

    a to ja sie pytam :)

  • 4. Data: 2010-02-07 17:25:57
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    wspolna-flaszka.pl w <news:hkmsa7$opr$1@inews.gazeta.pl>:

    > hmm, a da sie poprawnie wyliczyc od faktycznie zaplaconej zaplaconej kwoty?

    Czasem tak, margines jest dość duży.

    > a to ja sie pytam :)

    Art. 27b.
    2. Kwota składki na ubezpieczenie zdrowotne, o którą zmniejsza się podatek,
    nie może przekroczyć 7,75% podstawy wymiaru tej składki.

    Czyli jeśli zmniejszysz podatek o mniej niż 7,75% podstawy to nic Ci US nie
    zrobi ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2010-02-07 17:26:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-02-2010 o 18:12:36 wspolna-flaszka.pl

    > hmm, a da sie poprawnie wyliczyc od faktycznie zaplaconej zaplaconej
    > kwoty?

    A jak byś chciał to zrobić bez szklanej kuli,
    skoro f(x) nie jest funkcją różnowartościową?

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-02-07 18:13:54
    Od: John Smith <a...@g...com>

    Pomyślałem że się podłączę. Ile aktualnie wynoszą składki dla osób
    rozpoczynających działalność. W tym tygodniu będę płacił pierwszy ZUS i
    zastanawiam się jak to wygląda - przelewam całą kwotę, powiedzmy jakieś
    350 zł na ich konto, drukuję sobie wtórnik, wpinam do dokumentacji i to
    wszystko?

  • 7. Data: 2010-02-07 18:17:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    John Smith wrote:

> [...]
    > i zastanawiam się jak to wygląda - przelewam całą kwotę, powiedzmy
    > jakieś 350 zł na ich konto, drukuję sobie wtórnik, wpinam do

    Przelewasz na rózne konta w ZUS - każda składka na inne.
    No i dokumentacja do tego - deklaracje itd
    A Ty się wogóle porejestrowałeś w ZUS?
    Zgłoszenie płatnika, ubezpieczonegi itd itp?

  • 8. Data: 2010-02-07 18:21:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    John Smith w <news:hkmvsv$10a$1@news.task.gda.pl>:

    > Pomyślałem że się podłączę. Ile aktualnie wynoszą składki dla osób
    > rozpoczynających działalność.

    Wybierz sobie właściwe:

    <http://zus.pl/default.asp?p=1&id=35>

    > W tym tygodniu będę płacił pierwszy ZUS i
    > zastanawiam się jak to wygląda - przelewam całą kwotę, powiedzmy jakieś
    > 350 zł na ich konto

    Na 3 konta po trochu ;P

    > drukuję sobie wtórnik,

    Że co niby?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2010-02-07 18:30:30
    Od: John Smith <a...@g...com>

    W dniu 07-02-2010 19:21, 'Tom N' pisze:

    > Wybierz sobie właściwe:

    Czyli:
    * 77,12 zł
    (tj. 19,52%) na ubezpieczenie emerytalne

    * 23,71 zł

    (tj. 6%) na ubezpieczenia rentowe

    * 9,68 zł
    (tj. 2,45%) na ubezpieczenie chorobowe

    oraz

    233,32 zł (tj. 9,00% podstawy wymiaru) na składkę zdrowotnę.
    W sumie:

    343 złote.

    Czy płacę również na Fundusz Pracy, czyli dodatkowe 46,25?

    > Na 3 konta po trochu ;P

    > Że co niby?

    Pewnie będę przelewał z konta inetowego, chodzi mi po prostu o
    potwierdzenie przelania. Bo jakiś dowód do archiwum powinien wpaść, prawda?

  • 10. Data: 2010-02-07 18:31:14
    Od: John Smith <a...@g...com>

    W dniu 07-02-2010 19:17, cef pisze:

    > Przelewasz na rózne konta w ZUS - każda składka na inne.
    > No i dokumentacja do tego - deklaracje itd
    > A Ty się wogóle porejestrowałeś w ZUS?
    > Zgłoszenie płatnika, ubezpieczonegi itd itp?

    Tak, odstałem swoje:)