  • 1. Data: 2004-04-25 18:35:46
    Temat: odliczenie części komp. - PIT
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Witam,
    znalazłem fakturę z ub. roku (chodziło o tw. dysk), na której wesoły
    sprzedawca napisał "Podzespoły komputerowe - części".
    Czy mając taką fakturkę mogę ją wpisać do PITu, czy jest wymagany dokładny
    opis, co to było?

    I jeszcze mam inną: "ECS K7VZA-A ATX VIAKT133 SOCKET-A DMA66" - wiadomo, że
    chodzi o pł. główną do kompa, ale czy można coś takiego odliczać?

    --
    Dziękuję z góry

    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 2. Data: 2004-04-25 19:19:22
    Temat: Re: odliczenie części komp. - PIT
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    zbiggy wrote:

> [...]
    >
    > I jeszcze mam inną: "ECS K7VZA-A ATX VIAKT133 SOCKET-A DMA66" - wiadomo, że
    > chodzi o pł. główną do kompa, ale czy można coś takiego odliczać?

    masz na fakturze nr SWW ?
    to poszukaj w spisie co to jest
    może numer precyzuje dokładniej co to jest

  • 3. Data: 2004-04-25 19:33:49
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    poilkj napisal/a:

    > masz na fakturze nr SWW ?

    nic tam nie wpisali :(
    podejrzewam ich o niecne zagranie - jako że dysk był kupowany na giełdzie na
    Batorego w Wawie, a fakturę przysłali później pocztą, to mogli sobie zapisać
    tylko mój adres + kwotę i wystawić fakturę na byle co tam mieli na stanie
    :((
    [a co by się stało, gdyby się okazało że w ich księgowości ta faktura
    dowodzi sprzedaży 10 myszy?]

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 4. Data: 2004-04-25 20:14:16
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    zbiggy wrote:

    > nic tam nie wpisali :(

    to raczej za pomocą tej faktury będzie ci ciężko udowodnić co kupiłeś i
    że to podlega odlczeniom.

> [...]
    > :((
    > [a co by się stało, gdyby się okazało że w ich księgowości ta faktura

    nie wiem.
    Ktoś beknie. Firma na pewno.
    Czy US w takim przypadku zakwestionuje prawo do odliczenia to trudno
    powiedzieć.
    Jakbyś był firmą i odliczył VAT od takiej faktury, to w takim przypadku
    miałbyś przerąbane.

  • 5. Data: 2004-04-25 20:28:45
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    poilkj napisal/a:

    > nie wiem.
    > Ktoś beknie. Firma na pewno.
    > Czy US w takim przypadku zakwestionuje prawo do odliczenia to trudno
    > powiedzieć.

    a jest jakaś definicja "przyrządów i pomocy naukowych (...) bezpośrednio
    związanych z wykonywanym zawodem"? - np. które "podzespoły komputerowe -
    części" nie mogą być odliczane?
    Nie ukrywam, że w najbliższym tygodniu chciałbym zamknąć sprawę :-))

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 6. Data: 2004-04-25 20:43:26
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    zbiggy wrote:

> [...]
    > części" nie mogą być odliczane?
    > Nie ukrywam, że w najbliższym tygodniu chciałbym zamknąć sprawę :-))

    Jest lista takich przyrządów i tylko takie można odliczyć, jest to
    rozporządzenie ministra chyba z końca 2001 roku.
    Jak wklepiesz w googlach to znajdziesz. Tylko uważaj na daty tego co
    znalazłeś, bo starsze listy z wcześniejszych rozporządzeń są znacznie
    dłuższe.

  • 7. Data: 2004-04-26 09:44:37
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    poilkj wrote:

    > masz na fakturze nr SWW ?
    > to poszukaj w spisie co to jest
    > może numer precyzuje dokładniej co to jest

    Tu nic nie trzeba szukac, bo wszystko jest napisane.
    (SWW tez nie trzeba bo VAT jest 22%)

    Jest to plyta glowna komputera firmy
    Elitegroup Computer Systems model K7VZA-A z chipsetem
    KT133 firmy VIA Technologies
    ATX to rodzaj zalilacza ktory mozna do nej stosowac,
    socket A to gniazdo procesora Athlon
    jest to jeden podzespol i podane jego parametry.

    Mozesz dla milej Pani z US napisac to wszystkt po polsku.

    A przyokazji jest ustawa o jezyku polskim
    i na fakturze powinno byc napisane po polsku
    Płyta Główna ECS K7VZA-A .....

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-04-26 13:45:32
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    bosz wrote:

    > Tu nic nie trzeba szukac, bo wszystko jest napisane.
    > (SWW tez nie trzeba bo VAT jest 22%)

    Tak, ale ja mówiłem o fakturze, na której jest napisane
    "Podzespoły komputerowe - części"
    i nic więcej.
    Bez SWW ciężko będzie powiedzieć co to było, a bez tego w US na 100%
    zakwestionują odliczenie na podstawie takiej faktury