  • 1. Data: 2002-12-06 08:57:21
    Temat: odliczenie komputera od podatku
    Od: "KrisKros" <k...@p...onet.pl>

    Czy można odliczyć komputer na dwie osoby - małżeństwo rozliczające się
    razem, tak by każda osoba mogła wykorzystać swoje 433,20 gr odpisu?

  • 2. Data: 2002-12-06 11:10:25
    Temat: Re: odliczenie komputera od podatku
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "KrisKros" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy można odliczyć komputer na dwie osoby - małżeństwo rozliczające się
    > razem, tak by każda osoba mogła wykorzystać swoje 433,20 gr odpisu?

    Przy odliczeniach na "pomoce naukowe" liczy sie fakt na kogo zostala
    wystawiona faktura, wiec jest to mozliwe pod warunkiem ze posiada Pan 2
    faktury wystawione osobno na Pana oraz Panska zone. Sprawa jest "do
    zalatwienia" tylko trzeba obgadac to ze sprzedawca.
    Wtedy kwote z 1 faktury rozlicza Pan na siebie (PIT O, sekcja C2, pozycja
    38), a kwote z 2 na zone (pozycja 39).

    Gason

    ps. nie myslcie ze sobie ze mam taka swietna pamiec - pozycje sprawdzilem
    sobie na formularzu :)

  • 3. Data: 2002-12-06 12:45:10
    Od: "Yaro_P" <j...@p...onet.pl>

    Faktura może być wystawiona na obie osoby (jedna) i też daje prawo do
    odliczenia. Warunkiem jest zatrudnienie na etacie (stosunek pracy)

    Pozdrawiam
    Yaro_P

  • 4. Data: 2002-12-06 13:05:07
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Yaro_P" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Faktura może być wystawiona na obie osoby (jedna) i też daje prawo do

    Nie wiedzialem ze mozna wystawic fakture VAT na dwie rozne osoby fizyczne.
    Moglbys rzucic szczegolami (podstawa prawna) albo odeslac mnie we wlasciwe
    miejsce gdzie to sobie znajde?

    > odliczenia. Warunkiem jest zatrudnienie na etacie (stosunek pracy)

    O tym nie napisalem bo mi sie wydalo oczywiste (jest w objasnieniach do
    PIT-ow).
    Notabene pomoc naukowa powinna byc zwiazana z rodzajem wykonywanego zawodu,
    aczkolwiek w przypadku komputera da sie chyba pod to podciagnac prawie kazdy
    zawod :)

    Gason

  • 5. Data: 2002-12-08 01:33:01
    Od: "Michał Gołaszewski" <g...@g...alcanet>

    Użytkownik Piotr Gas <g...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:asq0e4$cra$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > Użytkownik "KrisKros" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    a czy moze sobie zakup komputera odliczyc ode fiskusa student
    niepracujacy?studia dzienne techniczne.Komp to niby narzedzie mojej
    pracy.Ewentualnie rodzic takiego studenta jak ja?

    arunyo

  • 6. Data: 2002-12-09 08:20:56
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Michał Gołaszewski" <g...@g...alcanet> napisał w
    wiadomości news:asu7gf$i26$1@julia.coi.pw.edu.pl...

> [...]
    > >

    > a czy moze sobie zakup komputera odliczyc ode fiskusa student
    > niepracujacy?studia dzienne techniczne.Komp to niby narzedzie mojej

    Odliczenie moze wykonac tylko osoba zatrudniona na stalym etacie.

    > pracy.Ewentualnie rodzic takiego studenta jak ja?

    Jesli rodzic jest "pracujacy" to jak najbardziej!

    pozdrawiam
    Gason