  • 1. Data: 2005-02-22 17:39:15
    Temat: odliczenie wymiany okien
    Od: "SIN" <S...@a...waw.pl>

    Witam
    Wymieniałem okna w 2001 roku. Nie składałem zeznania za tamten rok(mały
    dochód -wolny od podatku). W roku 2004 dostałem refundacje ze spółdzielni za
    tą wymiane. Mam rozumieć że to przychód i mam się z tego rozliczyć? I
    pytanie nr 2 : czy i jak mogę jeszcze rozliczyć tą wymianę z roku 2001 w
    zeznaniu za rok 2004?

    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-02-22 20:47:59
    Temat: Re: odliczenie wymiany okien
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "SIN" <S...@a...waw.pl> wrote in message
> [...]
    > tą wymiane. Mam rozumieć że to przychód i mam się z tego rozliczyć? I
    > pytanie nr 2 : czy i jak mogę jeszcze rozliczyć tą wymianę z roku 2001 w

    wg mnie osiągając przychód w wysokości >0 należy złożyć PIT-a za dany rok. I
    oczywiście ewentualnie odebrać zapłacone zaliczki na podatek dochodowy.
    Jeżeli nie odliczyłeś wymiany okien w 2001 to wydaje mi się, że nie ma
    możliwości uwzględnienia tego w bieżącym picie. Tak samo nie wpisuj do PIT-a
    za 2004 refundacji od spółdzielni - tu wg mnie panuje zasada, że jeżeli nie
    odliczałeś kosztów remontu to nie wliczasz w przychody zwrotu za ten remont.

    Magdi

  • 3. Data: 2005-02-22 21:01:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Feb 2005, SIN wrote:

    >+ pytanie nr 2 : czy i jak mogę jeszcze rozliczyć tą wymianę z roku 2001 w
    >+ zeznaniu za rok 2004?

    IMHO - nijak.
    Co nie przeszkadza (również IMO - nie jestem doradcą itp) złożeniu
    korekty deklaracji za 2001 i wykazaniu nieodliczonego odliczenia.
    Tudzież w razie potrzeby korekt za 2003 i 2004 z "przelewem" tego
    odliczenia....
    Źle myślę ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-02-23 15:43:04
    Od: "SIN" <S...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie
    > odliczałeś kosztów remontu to nie wliczasz w przychody zwrotu za ten

    dzięki za pomoc

  • 5. Data: 2005-02-23 15:44:48
    Od: "SIN" <S...@a...waw.pl>

> [...]
    > korekty deklaracji za 2001 i wykazaniu nieodliczonego odliczenia.
    > Tudzież w razie potrzeby korekt za 2003 i 2004 z "przelewem" tego

    dzięki za pomoc