  • 1. Data: 2003-06-02 07:46:17
    Temat: odsetki od kredytu i ubezpieczenie OC
    Od: "DIDLO" <d...@g...pl>

    Witam,

    czy ktoś z Państwa wie czy :

    1. składki za ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w firmie budowlanej
    można wpisać w koszty i jak wygląda sprawa Vat - jest czy go nie ma

    2. odsetki od kredytu przeznaczonego na działalność firmy ( i wziętego na
    firmę) można wpisać w koszty, a jeśli tak to czy bank musi mi wystawić odrębny
    dokument, na którym będzie wyszczególniona kwota odsetek,

    3. czy mogę wpisać w kosztyuzysk.przych. koszt prowadzenia biura, jest to
    jeden pokój w mieszkaniu, w którym mieszkam, ale głównym najemcą jest
    teściowa, ja jestem tam tylko zameldowana.

    TIA za wszelkie info

    Pozdrawiam
    DIDLO

  • 2. Data: 2003-06-02 19:46:07
    Temat: Re: odsetki od kredytu i ubezpieczenie OC
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik DIDLO napisał:
    > Witam,
    >
    > czy ktoś z Państwa wie czy :
    >
    > 1. składki za ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w firmie budowlanej
    > można wpisać w koszty i jak wygląda sprawa Vat - jest czy go nie ma

    Mozna wpisać. A VAT? Naliczają Ci VAT na polisach??????????

    > 2. odsetki od kredytu przeznaczonego na działalność firmy ( i wziętego na
    > firmę) można wpisać w koszty, a jeśli tak to czy bank musi mi wystawić odrębny
    > dokument, na którym będzie wyszczególniona kwota odsetek,

    A na co był ten kredyt, bo jak na inwerstycje, to do momentu przekazania
    inwestycji do uzytkowania odsetki powiekszaja wartośc początkową, potem
    ida w koszty.
    Kredyt obrotowy - odsetki od razu w koszty - oczywiście tylko zapłacone!

    Bank na ogół przedstawia harmonogram spłat na którym jest
    wyszczególnione ile jest odsetek a ile kapitału w każdej racie.
    Po prawdzie to nie spotkałam banku który tego NIE robi, więc jeżeli Twój
    taki jest to powiedz jaki to bank cobysmy mogli z daleka go omijać.

    > 3. czy mogę wpisać w kosztyuzysk.przych. koszt prowadzenia biura, jest to
    > jeden pokój w mieszkaniu, w którym mieszkam, ale głównym najemcą jest
    > teściowa, ja jestem tam tylko zameldowana.

    Jeżeli Ci go użyczy, to owszem. Jeżeli jednak jednoczesnie w tym pokoju
    mieszkasz to ja odradzam...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk