  • 1. Data: 2005-03-14 06:32:41
    Temat: opłaty bankowe
    Od: "Siriux" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    os. fiz. prow. działalność gosp., KPiR

    Firma dokonała przelewu ze swojego rachunku bankowego. Przelew ten dotyczy
    wydatku nie stanowiącego KUP. Czy opłata bankowa za ten przelew stanowi
    koszty uzyskania przychodu?

    Dzięki i pozdrawiam

    Siriux

  • 2. Data: 2005-03-14 06:37:02
    Temat: Re: opłaty bankowe
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Siriux" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dotyczy wydatku nie stanowiącego KUP. Czy opłata bankowa za ten
    > przelew stanowi koszty uzyskania przychodu?

    jaki przychód uzyskałeś z tego zakupu?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 3. Data: 2005-03-14 07:46:27
    Od: "Siriux" <k...@p...onet.pl>

    Nie uzyskałem zadnego - byl to wydatek nie zwiazany z dzialalnoscia
    gospodarcza.
    Dlatego chcialem sie dowiedziec czy oplaty bankowe za przelewy:

    - na swoje konto osobiste
    - na zakupy nie zwiazane z dz. gosp.

    moga byc uznane za kup.

    Np dostawalem wyciagi na ktorych na koniec miesiaca byla informacja o
    oplatach za przelewy w kwocie łącznej za cały miesiąc - wiec nie mialem
    informacji ile kosztowaly mnie konkretne przelewy.

    Druga kwestia to taka, ze o ile same przelewy nie dotycza dz. gosp. to
    oplaty za przelewy sa zwiazane z prowadzeniem rachunku bankowego, ktory jest
    wymagany przy prowadzeniu dzialalnosci, wiec są ponoszone w celu uzyskania
    przychodu.

    Jednak mam wątpliwości dlatego chciałem je rozwiać.

    Pozdrawiam
    Siriux

  • 4. Data: 2005-03-14 08:35:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Nie uzyskałem zadnego - byl to wydatek nie zwiazany z dzialalnoscia
    > gospodarcza.

    a wydatki na jedzenie i wyjazd na wakacje też księgujesz w koszty?
    tak samo nie są związane z działalnością gospodarczą

    > - na swoje konto osobiste
    > - na zakupy nie zwiazane z dz. gosp.
    >
    > moga byc uznane za kup.

    Ja i koledzy z grupy możemy Ci je uznać. Czy to dla Ciebie wystarczy?
    :-)

  • 5. Data: 2005-03-14 10:10:00
    Od: "Siriux" <k...@p...onet.pl>

    A co mają wydatki na jedzenie do opłat bankowych rachunku związanego z
    działalnością gosp.?
    wiadomości news:d13ili$9a8$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 6. Data: 2005-03-14 12:09:15
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > A co mają wydatki na jedzenie do opłat bankowych rachunku związanego z
    > działalnością gosp.?

    Gdyby prywatne wydatki, niezwiązane z działalnością można było wliczać w
    koszty, tylko dlatego, że były płacone z rachunku firmowego, to dlaczego nie
    płacić za jedzenie z tego samego rachunku i to też wrzucić w koszty?

  • 7. Data: 2005-03-14 12:33:26
    Od: "Siriux" <k...@p...onet.pl>

    Mam wrażenie ze sie nie rozumiemy. Ja nie zamierzam wpisywać prywatnych
    wydatków w koszty - rozważam tylko możliwość wpisania w koszty OPŁAT
    BANKOWYCH pobieranych przez bank z tytułu wykonania przelewu. Mam rachunek
    firmowy i bank za każdy przelew wykonany z niego pobiera opłatę np. 1,5 zł.
    Zapłaciłem sobie z tego rachunku np. za jedzonko. I bank pobrał 1,5 zł bo
    wykonałem przelew. Jasne ze nie wpiszę jedzonka w koszty, ale czy mogę
    wpisać w koszty te 1,5 zł?

    wiadomości news:d13v6b$scv$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 8. Data: 2005-03-14 13:32:16
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > za jedzonko. I bank pobrał 1,5 zł bo wykonałem przelew. Jasne ze nie
    > wpiszę jedzonka w koszty, ale czy mogę wpisać w koszty te 1,5 zł?

    czy ten koszt był kosztem prowadzenia działalności gospodarczej?
    jaki związek przyczynowo skutkowy zachodzi pomiędzy nim, a zyskami firmy?

  • 9. Data: 2005-03-14 14:15:01
    Od: "Siriux" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:d1441h$c6i$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > czy ten koszt był kosztem prowadzenia działalności gospodarczej?
    > jaki związek przyczynowo skutkowy zachodzi pomiędzy nim, a zyskami firmy?

    No właśnie to próbuję ustalić.

    1 Bo jeśli przypisać opłaty za przelewy do kosztów obsługi bankowej - to ma
    związek - wszak rachunek bankowy jest wymagany - zatem bez rachunku (i
    kosztów jego obsługi) nie można osiągnąć przychodu.

    2 Jeśli powiązać opłatę za przelew z konkretnym przelewem - wówczas zależy
    to od tego czy sam przelew dotyczył kup czy nie.

    Chciałbym właśnie się dowiedzieć jak się to poprawnie liczy czy ogólnie jako
    koszty usług bankowych, czy analizować każdy przelew osobno.

  • 10. Data: 2005-03-14 14:58:27
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> napisał(a):

    > czy ten koszt był kosztem prowadzenia działalności gospodarczej?
    Oczywiście że był kosztem,

    > jaki związek przyczynowo skutkowy zachodzi pomiędzy nim, a zyskami firmy?
    Zysk firmy (DG) jest zyskiem właściciela,
    a ten nie mogąc go zrealizować, niechybnie padnie z głodu,
    a to będzie miwć niebagatelny wpływ na następne zyski firmy ;-P