  • 1. Data: 2002-01-10 16:40:35
    Temat: uniknąć kasy fiskalnej
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Czy jest jakiś sposób na uniknięcie kasy fiskalnej po przekroczeniu 20000zł
    obrotu na rzecz osób fizycznych? Działalność na ryczałcie rozpoczęta
    01.01.2000r., jest to stacja chłodzenia mleka, wykonująca usługi na rzecz
    osób fizycznych- chłodzenie mleka (wyłącznie), powyżej 20 odbiorców usług w
    ciągu roku, sklasyfikowana:
    PKD 0142Z działalność usługowa związana z chowem i hodowlą zwierząt,
    EKD 0142 działalność usługowa związana z chowem i hodowlą zwierząt z
    wyjątkiem działalności weterynaryjnej.
    Czy jest to usługa niematerialna????? Wg mnie nie, ale może się mylę????
    Bo tylko zakwalifikowanie tej usługi jako niematerialnej (???), moim zdaniem
    pozwoliłoby uniknąć kasy? A może jest jakieś inne wyjście?
    jeszcze jedno, co grozi dla ryczałtowca nievatowca, który nie zainstalował
    kasy w obowiązującym terminie, oczywiście nie bedzie mógł odliczyc 50% jej
    wartości, ale chodzi mi o sankcję?
    K.

  • 2. Data: 2002-01-11 09:32:19
    Temat: Re: uniknąć kasy fiskalnej
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Orko czy jest jakiś sposób?
    Czy ww usługa jest usługa niematerialną?
    K.

  • 3. Data: 2002-01-11 11:24:40
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Kamila <K...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1mb80$6sg$...@n...tpi.pl...

    > Czy ww usługa jest usługa niematerialną?
    -------
    Nie jest

    Orka

  • 4. Data: 2002-01-11 12:17:42
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Czy w związku z tym isnieje konieczność ewidencjonowania obrotu za pomocą
    kasy fiskalnej, czy moze jest jakieś inne wyjście?
    K.

  • 5. Data: 2002-01-11 12:20:10
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Kamila" <K...@2...pl> wrote in message
    > Czy w związku z tym isnieje konieczność ewidencjonowania obrotu za pomocą
    > kasy fiskalnej, czy moze jest jakieś inne wyjście?
    > K.

    Zawsze jest "inne wyjscie".

    Mozna zlikwidowac DG i zalozyc nowa taka, ktora nie ma "sukcesji VAT".
    Wtedy, z okazji ponownego przekroczenia limitu zglasza sie w terminie zamiar
    zainstalowania kasy....

    Ale przeciez kasa rejestrujaca to takie pozyteczne urzadzenie.

    wystukuje sobie Pani cene i kod, i ma Pani policzony VAT nalezny "jak
    trzeba".
    Wystarczy wszystko wbijac i swiety spokoj.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-01-14 10:11:49
    Od: "Antara" <g...@p...com>

    > Ale przeciez kasa rejestrujaca to takie pozyteczne urzadzenie.
    >
    > wystukuje sobie Pani cene i kod, i ma Pani policzony VAT nalezny "jak
    > trzeba".
    > Wystarczy wszystko wbijac i swiety spokoj.

    :))) znam tańsze urządzenia, które też prawidłowo liczą vat i nie trzeba ich
    konserwować itd.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-01-14 10:25:53
    Od: "jacek" <n...@p...com>

    > :))) znam tańsze urządzenia, które też prawidłowo liczą vat i nie trzeba
    ich
    > konserwować itd.
    > Pozdrawiam

    A propos innych rozwiązań, czy ktoś może wykorzystuje drukarki fiskalne.
    Rozumiem, że mogę wykorzystywać komputer z np. Subiektem bo mam a zamiast
    kasy drukarkę.
    Drukarki powinny być tańsze od kas, czy tak jest?
    Pozdrawiam Jacek.

  • 8. Data: 2002-01-14 10:35:50
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "jacek" <n...@p...com> wrote in message news:a1ubum$7fr$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > kasy drukarkę.
    > Drukarki powinny być tańsze od kas, czy tak jest?

    Kiedys byly drozsze.
    (zmieszne prawda? "drukarka" to kaza fiskalna bez klawiaruty. Reszte
    modul fiskalny i oprogramowanie - musi miec, ma nawet wyswietlacz,
    wiec powinna byc w podobnej cenie)

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-01-14 10:55:48
    Od: "jacek" <n...@p...com>

> [...]
    > (zmieszne prawda? "drukarka" to kaza fiskalna bez klawiaruty. Reszte
    > modul fiskalny i oprogramowanie - musi miec, ma nawet wyswietlacz,

    Może ktoś poda konkretny przykład lub opisze doświadczeni z tego typu
    rozwiązaniem.
    Jacek.

  • 10. Data: 2002-01-14 11:04:21
    Od: <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > kasy drukarkę.
    > Drukarki powinny być tańsze od kas, czy tak jest?

    Niestety, albo stety jak to w naszym kraju, ale drukarki
    sa drozsze...

    --
    seven