    From: "Kirys" <k...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: opóźnienie złożenia VAT-7 - POMOCY
    Date: Sat, 12 Jan 2002 00:02:27 +0100

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:a1me5t$9mk$1@info.cyf-kr.edu.pl...

    > "yaneek"

    > Jedno pytanie.
    >
    > 1. Czy przypadkiem niejest tak, ze ta SPOZNIONA deklaracja nie powinna
    > zawierac
    > w pozycji "VAT naliczony" tego podatku, ktory chcemy odliczyc w nastepnym?

    Nie powinna.

    > 2. Czy nie trzeba w misiacu nastepnym WYKAZAC jako naliczony VAT w
    zlozonej
    > deklaracji
    > niezaleznie od tego, czy mialo sie sprzedaz czy nie?

    Powinno sie.

    Ale: złe wypełnienie deklaracji VAT-7 nie rodzi samo w sobie ujemnych
    skutków w postaci odebrania "przywileju" (jak chce US i NSA) odliczenia
    podatku naliczonego. Katalog wykroczen pozbawiajacych prawa do odliczania
    jest zdefiniowany w Ustawie i zamkniety. Nigdzie tam nie znajdziesz, ze
    niewpisanie kwoty podatku naliczonego, ktorą chcesz zgodnie z prawem
    rozliczyc dopiero w nastepnym miesiacu pozbawia cie prawa do odliczenia.

    Mam nadzieje, ze zbytnio nie namotalem ;-)

    Kirys