  • 1. Data: 2002-01-10 17:37:21
    Temat: wejście w VAT
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Podatnik opłaca podatek dochodowy na zasadach ogólnych.
    Przychód którego osiągnięcie powodowałoby wejście w VAT w 2001r. wynosi
    9704zł.
    Na swoją usługę (transportową) wystawia rchunek (zwykły) kontrachentowi do
    7-go następnego miesiąca, np. za listopad 5 grudnia. Tak tez uczynił z
    rachunkiem za wykonane usługi w XII.2001r., wysytawił go 03.01.2002r.
    Obrót, który osiągnął z rachunków wystawionych w 2001r. wyniósł 8580zł.,
    czyli nie przekroczył kwoty granicznej do VAT-u, ale rachunek za usługi
    wykonane w XII wystawiony w 01.2002r. wyniósł 2640z ł. i gdyby dla potrzeb
    VAT-u należało go doliczyć do obrotu za 2001r.???, kwota graniczna została
    by przekroczona.

    Czy podatnik stał się w grudniu VAT-owcem mimo wystawienia rach w styczniu,
    i jeżeli stał się, to z jakim dniem skoro okresem rozrachunkowym z
    kontrachentem jest miesiąc i tylko jeden rachunek (za usługi wykonane w
    całym miesiącu)?
    Czy też może nadal korzystać ze zwolnienia?
    Orko proszę o rozstrzygnięcie tej kwestii.
    Pozdrawiam K.

  • 2. Data: 2002-01-10 18:43:00
    Temat: Re: wejście w VAT
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Kamila <K...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1kjej$8vu$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > i jeżeli stał się, to z jakim dniem skoro okresem rozrachunkowym z
    > kontrachentem jest miesiąc i tylko jeden rachunek (za usługi wykonane w
    ----------
    Zajrzyj do par. 6 ust. 1 pkt 2a rozp. MF w sprawie wykonania niektórych
    przepisów ustawy o VAT.

    Orka

  • 3. Data: 2002-01-11 12:10:53
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Dziękuję Ci Oreczko słodziutka!
    Rozumiem, że w 2001r. ni powstał obowiązek przystąpienia do VAT-u?
    Pozdrawiam słonecznie, K.

  • 4. Data: 2002-01-11 12:23:45
    Temat: Kreseczki w NIP-ie
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    Przypomnijcie mi prosze,
    skad wiadomo, ze NIP to 10 cyfr, a kreseczki sa po to, zeby bylo ladniej
    (chyba ktos o tym kiedys pisal, ale ne mam adresu archiwum).

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-01-11 12:38:05
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Kamila <K...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1mkl2$nr9$...@n...tpi.pl...
    > Rozumiem, że w 2001r. ni powstał obowiązek przystąpienia do VAT-u?
    ---------
    Tak

    Orka

  • 6. Data: 2002-01-11 15:24:06
    Temat: Re: Kreseczki w NIP-ie
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a b...@u...agh.edu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Przypomnijcie mi prosze,
    > skad wiadomo, ze NIP to 10 cyfr, a kreseczki sa po to, zeby bylo ladniej
    > (chyba ktos o tym kiedys pisal, ale ne mam adresu archiwum).

    Wiadomo stąd że można policzyć ilośc cyfr :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Henry Louis Mencken

  • 7. Data: 2002-01-11 17:29:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 11 Jan 2002, Budzik wrote:

> [...]
    >+ > skad wiadomo, ze NIP to 10 cyfr, a kreseczki sa po to, zeby bylo ladniej
    >+ > (chyba ktos o tym kiedys pisal, ale ne mam adresu archiwum).
    [...]
    >+ Wiadomo stąd że można policzyć ilośc cyfr :))))

    Mam watpliwosci.
    O ile wiem USy (przynajmniej jakis czas temu) potrafily sie
    przyczepic o forme zapisu (przypomne ze "kreski" drzewiej
    byly - dla spolek handlowych - w innym miejscu).
    A i dzis SH maja gdzie indziej niz OF...
    Moze jednak *czasami* kreski sa wymagane ??
    (nie "dlatego ze program tak chce" :] ale "ze prawo
    wymaga" ?)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-01-11 22:55:49
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@s...com.pl:

> [...]
    > byly - dla spolek handlowych - w innym miejscu).
    > A i dzis SH maja gdzie indziej niz OF...
    > Moze jednak *czasami* kreski sa wymagane ??

    Jest to tylko forma zapisu. W US nie ma to znaczenia, ponieważ tak czy siak
    jest wpisywane ciurkiem, bez kresek, ale gwoli przypomnienia:
    osoby fizyczne: xxx-xxx-xx-xx
    organizacje: xxx-xx-xx-xxx

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
    'wali' i mam ja gdzies" MikeXex

  • 9. Data: 2002-01-12 11:21:27
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    > [...]

    Policzenie cyfr nie mowi nic o znaczeniu kreseczek.

    > Mam watpliwosci.
    > O ile wiem USy (przynajmniej jakis czas temu) potrafily sie
    > przyczepic o forme zapisu (przypomne ze "kreski" drzewiej
    > byly - dla spolek handlowych - w innym miejscu).

    Ja tez.
    Stara s.c. miala
    676-005-xx-xx
    po wyrejestrowaniu i zalozeniu innej nowej w tym samym us ma
    676-20-xx-xxx

    AGH ma
    677-000-xx-xx
    a we wrocjalwi uczelnie panstwoea (chyb Politechnika)
    xxx-xx-xx-xxx

    > A i dzis SH maja gdzie indziej niz OF...
    > Moze jednak *czasami* kreski sa wymagane ??
    > (nie "dlatego ze program tak chce" :] ale "ze prawo
    > wymaga" ?)

    Pan w US powiedzial, zeby sobie tym d.. nie zawracac,
    bo oni maja wazniejsze sprawy...

    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Boguslaw

  • 10. Data: 2002-01-12 13:17:12
    Temat: Re[2]: Kreseczki w NIP-ie
    Od: b...@i...pl (biurach)

    przeczytałem, Gotfryd,

    Friday, January 11, 2002, 6:29:24 PM, you wrote:

    GSld> On 11 Jan 2002, Budzik wrote:

> [...]
    GSld> [...]

    GSld> Mam watpliwosci.
    GSld> O ile wiem USy (przynajmniej jakis czas temu) potrafily sie
    GSld> przyczepic o forme zapisu (przypomne ze "kreski" drzewiej
    GSld> byly - dla spolek handlowych - w innym miejscu).
    GSld> A i dzis SH maja gdzie indziej niz OF...
    GSld> Moze jednak *czasami* kreski sa wymagane ??
    GSld> (nie "dlatego ze program tak chce" :] ale "ze prawo
    GSld> wymaga" ?)

    GSld> Pozdrowienia, Gotfryd

    nie MÓW BZDUR, jakie i gdzie prawo tego wymaga - pomysl zanim
    palniesz, 7 lat temu kontrole były sformalizowane - cały czas
    narzekamy na głupich i niedouczonych urzedasow (ortogr). nie
    powielajmy ichnich bzdur.

    --
    Pozdrawiam,
    biurach mailto:b...@i...pl