  • 1. Data: 2004-03-01 18:16:52
    Temat: opóźniona zapłata faktury , a vat ?
    Od: "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl>

    mam pewien problem z fakturą za usługi telekomunikacyjne
    jest ona płatna do 29 lutego
    mam ustawione polecenie zapłaty

    niestety wierzyciel nie pobrał stosownej kwoty w lutym - pewnie pobierze
    dzisiaj lub w ciągu najbliższych dni

    z jaką datą zaksięgować fakturę w ewidencji VAT?

    czy US moze chcieć sprawdzić w jaki sposób i kiedy faktura została opłacona
    ?

    BTW. czy można faktury firmowe opłacać z konta prywatnego ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-03-01 19:36:03
    Temat: Re: opóźniona zapłata faktury , a vat ?
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym plusz napisał(a):
    > mam pewien problem z fakturą za usługi telekomunikacyjne
    > jest ona płatna do 29 lutego
    > z jaką datą zaksięgować fakturę w ewidencji VAT?

    Raz na cztery lata trafia się taka okazja-księguj 29.02.2004

    > czy US moze chcieć sprawdzić w jaki sposób i kiedy faktura została
    > opłacona ?

    A po co?

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 3. Data: 2004-03-02 08:41:24
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-03-01 20:36, Użytkownik Jacek napisał :

    > A po co?

    ta odpowiedź jest prawidłowa, ale z jednym wyjątkiem: jeżeli prowadzisz
    sprzedaż z VAT < 22% i w rozliczeniu miesięcznym "prosisz" o zwrot
    nadwyżki VATu to istotnym staje się data zapłaty za faktury kosztowe.
    Nie możesz mieć zwrotu z faktur nieopłaconych do momentu złożenia VAT7 z
    wykazanym zwrotem, co więcej, nie możesz "prosić" o taki zwrot. W
    zeszłym roku US wzywał mnie co 3 mies. i sprawdzał (spisywał) daty
    opłacenia faktur.

    andy_nek