  • 1. Data: 2006-02-03 17:25:46
    Temat: osoba fizyczna bez działalnosci i nota korygująca
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    Osoba fizyczna nieprowadząca działalnosci zauwazyła, że w fakturze i
    korekcie otrzymanej ode mnie jest błąd w jej nazwisku (literówka).

    I pytanie: czy OF nie prowadząca działalnosci moze wystawic notę korygującą
    poprawiajacą jej nazwisko do obu tych dokumentów? Czy nota jest
    zarezerwowane tylko dla firm?

    --
    JR

  • 2. Data: 2006-02-07 09:09:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Feb 2006, it was written:

    > I pytanie: czy OF nie prowadząca działalnosci moze wystawic notę korygującą
    > poprawiajacą jej nazwisko do obu tych dokumentów? Czy nota jest
    > zarezerwowane tylko dla firm?

    Moim zdaniem takiej "rezerwacji" nie ma, litera prawa stanowi:
    +++
    § 18. 1. Nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę
    lub fakturę korygującą zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek
    informacji wiążącej się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą
    lub oznaczeniem towaru lub usługi, z wyjątkiem pomyłek w pozycjach
    faktury określonych w § 9 ust. 1 pkt 5-12, może wystawić fakturę
    nazwaną notą korygującą.
    ---

    Zapisano "nabywca", a więc każdy nabywca.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)