  • 1. Data: 2006-02-03 12:29:44
    Temat: Re: Dowód zakupu
    Od: "sliver" <i...@i...pl>

    Tak dla ścisłości: o ile nie wystawia owych paragonów czy faktur :)
> [...]
    > wystawionych faktur, a w przypadku sprzedaży nie udokumentowanej
    > fakturami - na podstawie wystawionego na koniec dnia dowodu
    > wewnętrznego, w którym w jednej kwocie wykazana jest wartość
    > tych przychodów za dany dzień, o ile nie jest prowadzona
    > ewidencja sprzedaży lub ewidencja przy zastosowaniu kas
    > rejestrujących.
    > ---
    >
    > Znaczy ja się nie czepiam tylko zapodaję podstawę prawną - żeby
    > ktoś nie wywnioskował że każdą sprzedaż bezrachunkową ma
    > księgować osobno, minister chciał inaczej :)

    Czyli mam rozumiec ze jezeli wystawiam dowód wewnetrzny to kazdy takowy,
    kazdego dnia wpisuje do KPiR jako dokument przychodu, tak? A co w przypadku
    jezeli sprzedaz niefakturowana w danym dniu wynosi zero? Wpsiujemy do ksiegi
    dowód w kwocie 0? Cos tak słyszałem ze zero tez trzeba.
    A kiedy prowadze ewidencje sprzedazy to jak? Ja juz sie pogubiłem. Mam
    ksiązke ewidencji sprzedazy gdzie kazdego dnia wpisuje sprzedaz
    niefakturowana. I co dalej? Na koniec miesiąca sumuje to i wpisuje jako
    jedna pozycje do KPiR?
    Obie te metody daja ten sam efekt sumaryczzny tylko jak to prowadzic zeby
    zaden krwiopijczy urzedniczy biurokrata sie nie przyczepił?

    sliver

  • 2. Data: 2006-02-07 08:01:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Feb 2006, sliver wrote:

    > Czyli mam rozumiec ze jezeli wystawiam dowód wewnetrzny to kazdy takowy,
    ^^^^^^
    > kazdego dnia wpisuje do KPiR jako dokument przychodu, tak?

    No tak, zmierzałem do tego że DW jest jeden na cały dzień.

    > A co w przypadku
    > jezeli sprzedaz niefakturowana w danym dniu wynosi zero? Wpsiujemy do ksiegi
    > dowód w kwocie 0? Cos tak słyszałem ze zero tez trzeba.

    Kto ci takie coś powiedział ???

> [...]
    > Obie te metody daja ten sam efekt sumaryczzny tylko jak to prowadzic zeby
    > zaden krwiopijczy urzedniczy biurokrata sie nie przyczepił?

    Widzę ze masz standardowy problem podatnika: nie możesz się pogodzić
    z faktem że ku ogólnemu zdziwieniu przepisy pozostawiają możliwość
    WYBORU jak prowadzić KPiR :)
    Weź w garść rozporządzenie o KPiR, przeczytaj raz i drugi, niech się
    uleży, a później trzeci i czwarty (raz)...
    Mi wychodzi iż zarówno wpisywanie sumy z ewidencji sprzedaży jak
    i samych sprzedaży jest prawidłowe.
    Może ktoś zapytać, po co prowadzić ES jeśli wpisuje się i tak (bo
    ktoś tak wybrał) faktury i DW sprzedaży bezrachunkowej do KPiR:
    ano i tak trzeba prowadzić ES VAT, a nadto prowadzenie ES (jakiejkolwiek,
    czy "zwykłej" czy VAT - o ile jest "nie później niż przed rozpoczęciem
    sprzedaży w dniu następnym") jest warunkiem prawa wypełniania
    KPiR chronologicznie *po zakończeniu miesiąca* (nie trzeba wypełniać
    na bieżąco).
    Jak ktoś ma 2 faktury sprzedaży miesięcznie i to licząc na krzyż :)
    plus w braku konieczności codziennego pilnowania wpisywania kosztów
    jest spory.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-07 10:21:10
    Od: "sliver" <magdalencka@@tlen.pl>

> [...]
    > Jak ktoś ma 2 faktury sprzedaży miesięcznie i to licząc na krzyż :)
    > plus w braku konieczności codziennego pilnowania wpisywania kosztów

    Rozmumiem wiec ze moge wpisywac sume z ES raz w miesiącu na jego
    zakończenie. Sporządzam wtedu dowód wewnetrzny na i wpisuje tą wartość do
    ksiegi. Mówie o tej takiej ewidencji
    http://www.gazetaksiegowego.infor.pl/poradniki/66,37
    6,Wzor-ewidencji-sprzedazy.html

    sliver

  • 4. Data: 2006-02-07 11:58:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2006, it was written:

    > Rozmumiem wiec ze moge wpisywac sume z ES raz w miesiącu na jego
    > zakończenie.

    Moim zdaniem dobrze rozumiesz.
    Aby rozumieć do czego zaganiam grupowiczów - spróbuj podać podstawę
    prawną że *tak będzie dobrze*.
    Przepis...
    Bo chodzi o inny niż myślałem :) (ten z codziennym wpisywaniem DW).

    > Sporządzam wtedu dowód wewnetrzny na i wpisuje tą wartość do
    > ksiegi. Mówie o tej takiej ewidencji
    > http://www.gazetaksiegowego.infor.pl/poradniki/66,37
    6,Wzor-ewidencji-sprzedazy.html

    Ja mam pytanie: dlaczego pada "dowód wewnętrzny" ?
    IMO ewidencja sprzedaży jest takim dowodem. To masz na myśli,
    czy chcesz wystawiać dowód wewnętrzny do dowodu wewnętrznego
    (którym jest ewidencja)?
    Co miałoby świadczyć przeciw?
    DW (taki "jednorazowy") jest potrzebny dla wpisywania *codziennie*
    przychodów bezrachunkowych.
    Pasuje?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd