  • 1. Data: 2006-02-03 19:07:29
    Temat: pit-11 były pracownik zmienił adres
    Od: "RySZARd" <r...@w...antyspam.wytnij.pl>

    Witam!
    Szukałem na googlach, ale ......nie znalazłem.
    Więc pytam Szanownych Grupowiczów.

    1- w trakcie roku rozstałem się z pracownikiem, potem on zmienił adres
    zamieszkania=zameldowania.(mnie o tym nie poinformował). Wysłałem pit-11,
    otrzymałem z powrotem z informacją: " adresat zmienił adres".
    następnie - wysłałem do niego SMS z zapytaniem - nie otrzymałem odpowiedzi,
    dzwoniłem do niego - nie odbierał.
    Dodam jeszcze jeden chyba istotny szczegół - nie przygotowałem dla niego
    pit'a do 15 następnego miesiąca, tylko dopiero teraz po zakończeniu roku.

    Czy mam się z tego powodu martwić? Jak to wygląda formalnie?
    Proszę o podpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-02-03 19:51:56
    Temat: Re: pit-11 były pracownik zmienił adres
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    RySZARd wrote:

> [...]
    > pit'a do 15 następnego miesiąca, tylko dopiero teraz po zakończeniu roku.
    >
    > Czy mam się z tego powodu martwić? Jak to wygląda formalnie?

    To jego problem - skoro nie poinformowal, to ty nie wiesz, ze zmienil
    adres. Wysylasz do jego US, a do niego wysylasz jeszcze raz, ze zwrotnym
    potwierdzeniem. Dostaniesz druga zwrotke, ze on tam nie mieszka -
    wpisujesz sobie to do akt.

    Bo tak na prawde, to ty tylko masz wystawic PIT-11 (do tego jestes
    zobowiazany) nie musisz go dostarczyc. Moze lezec u Ciebie. W sumie to
    jego problem. To jego US bedzi emial PIT-11 ktorego on nie uwzgledni w
    rozliczeniu rocznym...

    ________________
    Dopisz własne obserwacje. Zapraszamy na forum: http://tiny.pl/mgcc

  • 3. Data: 2006-02-03 21:07:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Hikikomori San <h...@g...pl>
    w wiadomości <news:43E3B45C.20B0BFC1@gazeta.pl> wstukał:

    > To jego problem - skoro nie poinformowal

    A czyj problem, że nie wydał w *terminie*?

    > Bo tak na prawde, to ty tylko masz wystawic PIT-11 (do tego jestes
    > zobowiazany) nie musisz go dostarczyc.

    Są obowiązani przekazać -- tak brzmi w ustawie

    > Moze lezec u Ciebie.

    Nie może.

    > W sumie to jego problem.

    Hmm, US nie otrzymał do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu ostatniej
    zaliczki odpowiedniego formularza...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2006-02-03 21:10:01
    Od: "cim" <p...@p...net_usun_to>

> [...]
    > zobowiazany) nie musisz go dostarczyc. Moze lezec u Ciebie. W sumie to
    > jego problem. To jego US bedzi emial PIT-11 ktorego on nie uwzgledni w

    Podyskutujmy :)

    Nie do konca jest jak piszesz. Problem w tym, że nie zachował ustawowego
    terminu zlozenia tej informacji zgodnie z art. 39 PDOF gdzie ujete jest, iz
    taka informacje platnicy sa obowiazani przekazac podatnikowi i urzedowi
    skarbowemu... w terminie do dnia 15 miesiaca następujacego po miesiacu, w
    ktorym pobrana została ostatnia zaliczka.

    Do konca tego terminu podatnik mogl sobie zamieszkiwac pod wskazanym
    platnikowi adresem ale informacji nie otrzymal. Pozniej zmienil adres i
    mysle ze teraz albo od jego dobrej woli zalezec bedzie czy sam sie upomni o
    informacje czy obliczy sobie szacunkowo dane i o tym fakcie powiadomi
    wlasciwego naczelnika. Jak sie zglosi to bedzie po sprawie, ale jak wybierze
    drugi wariant to moze juz cos z tego wyniknac...

    Ciekawe tylko czy podatnik poinformowal wlasciwego naczelnika o zmianie
    adresu miejsca zamieszkania w terminie do 30 dni... ;)

    cim

  • 5. Data: 2006-02-03 23:21:01
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Są obowiązani przekazać -- tak brzmi w ustawie

    Ale ale, czy jak klient zmieni miejsce zamieszkania, nie poinformuje, i
    poczta wraca to co? 997 i szukamy zaginionego?

    Jak to w takiej sytuacji rozwiazac? Telefon milczy. Goscia nie ma. Mam
    wynajac detektywa?

    ??

    ________________
    Dopisz własne obserwacje. Zapraszamy na forum: http://tiny.pl/mgcc

  • 6. Data: 2006-02-03 23:21:57
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    cim wrote:

    > Podyskutujmy :)
    >
    > Nie do konca jest jak piszesz.

    No al ezawsze mozna liczyc,z e ktos sprostuje :)

    ________________
    Dopisz własne obserwacje. Zapraszamy na forum: http://tiny.pl/mgcc

  • 7. Data: 2006-02-03 23:25:08
    Od: "cim" <p...@p...net_usun_to>

    > No al ezawsze mozna liczyc,z e ktos sprostuje :)

    Po to sa dyskusje ;)

    cim

  • 8. Data: 2006-02-03 23:44:23
    Od: "cim" <p...@p...net_usun_to>

> [...]
    > poczta wraca to co? 997 i szukamy zaginionego?
    >
    > Jak to w takiej sytuacji rozwiazac? Telefon milczy. Goscia nie ma. Mam

    Hmmm... Moze by tu uderzyc w Centralne Biuro Adresowe, trzeba by troche
    aktow prawnych przewertowac :) czy bedzie mozliwosc uzyskania tych danych po
    uwiarygodnieniu interesu faktycznego w ich uzyskaniu, cos mi sie obilo o
    uszy ze osoba ktorej dane mielibysmy uzyskac musi wyrazic na to zgode. Tylko
    to dotyczy bodajze danych meldunkowych, a jak nigdzie nie jest zameldowany
    to moze byc problem. Poza tym na US nie mamy co liczyc, bo dane znajdujace
    sie w bazie NIP sa objete tajemnica skarbowa :)

    cim

  • 9. Data: 2006-02-04 09:00:40
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    cim wrote:

    > Hmmm... Moze by tu uderzyc w Centralne Biuro Adresowe, trzeba by troche
    > aktow prawnych przewertowac :)

    Ale mnie chodzilo w pytaniu o co innego - jak bardzo mam sie starac
    dostarczyc druk w takiej wlasnie sytuacji. Nie poinformowal. Nie
    mieszka. Nie odbiera telefonu.

    Dopisz własne obserwacje. Zapraszamy na forum: http://tiny.pl/mgcc

  • 10. Data: 2006-02-04 09:28:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Hikikomori San wrote:
    > Ale mnie chodzilo w pytaniu o co innego - jak bardzo mam sie starac
    > dostarczyc druk w takiej wlasnie sytuacji. Nie poinformowal. Nie
    > mieszka. Nie odbiera telefonu.

    Może wcale nie pracował?
    :-)