eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › osobowy a la ciężarowy w firmie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2004-05-19 09:48:24
    Temat: osobowy a la ciężarowy w firmie
    Od: "Chandler" <c...@o...pl>

    Posiadam Focusa z kratą, którego zamierzam sprzedać i nabyc Mondeo KOMBI
    (diesla)

    Sprzedaję Focusa i zwracam skarbówce VAT (mam firmę)
    Kupuję uzywane mondeo na fakturę i ...........

    Problem nr 1
    Czy odzyskuję VAT jesli nie jest to ciężarówka ?
    Czy odzyskuję VAT jesli jest to ciężarówka starego typu (krata) ale z
    ładownością powyżej 629kg. (nie wiem czy są takie)
    Czy mogę z osobówki (uzywanej) zrobić wersję ciężarową wg wzoru DŁ= 357kg +
    n x 68 kg ?

    Problem nr 2
    W jakim przypadku gdy kupię samochód na kredyt (nie leasing) będę mógł
    odsetki i amortyzację oraz koszty eksploatacji zaliczać do kosztów uzyskania
    dochodu ?

    MARCIN

    _____________________________





  • 2. Data: 2004-05-22 19:57:08
    Temat: Re: osobowy a la ciężarowy w firmie
    Od: "Markus" <t...@p...nospam.onet.pl>


    Użytkownik "Chandler" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c8famr$khk$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Posiadam Focusa z kratą, którego zamierzam sprzedać i nabyc Mondeo KOMBI
    > (diesla)
    >
    > Sprzedaję Focusa i zwracam skarbówce VAT (mam firmę)
    > Kupuję uzywane mondeo na fakturę i ...........
    >
    > Problem nr 1
    > Czy odzyskuję VAT jesli nie jest to ciężarówka ?

    50% jednakże nie więcej niż 5 tysięcy VAt-u z faktury

    > Czy odzyskuję VAT jesli jest to ciężarówka starego typu (krata) ale z
    ładownością powyżej 629kg. (nie wiem czy są takie)
    Jeżeli pojazd nie posiada homologacji to na dzień dzisiejszy j.w.
    > Czy mogę z osobówki (uzywanej) zrobić wersję ciężarową wg wzoru DŁ= 357kg
    + n x 68 kg ?

    Wszystko zależy od homologacji bo z niej wylicza się ładowność pojazdu.
    Markus



strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1