  • 1. Data: 2005-12-29 14:32:53
    Temat: osoby wpsolpracujace , pytanie
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    w kilku poradnikach spotykam sie z pojciem osoby wspolpracujace z
    prowadzacaym DG, czy
    oznacza to ze mozna wspolpracowac z kims (nie jako pracownik) nie posiadajac
    spolki cywilnej?
    (ie wiem czy ja zle zrozumielaem czy niezbyt precyzynie w poradniku jest
    napisane).
    Nie chodzi o zleceniobiorcow ani pracownikow.

  • 2. Data: 2005-12-29 23:59:01
    Temat: Re: osoby wpsolpracujace , pytanie
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w > oznacza
    to ze mozna wspolpracowac z kims (nie jako pracownik) nie posiadajac
    > spolki cywilnej?

    No tak, tylko ze jako wspolnik wspolpracujesz normalnie jako byznesmen.
    W ramach "statusu osoby wspolpracujacej" wspolpracujesz charytatywnie - w
    ramach wspierania najblizszych czlonkow rodziny.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-12-30 00:16:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Dec 2005, Przemek R... wrote:

    > w kilku poradnikach spotykam sie z pojciem osoby wspolpracujace

    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100&hl=pl

    wpisz: "współpracująca współpracujące" do pola "co najmniej jedno".
    I kliknij :)

    No i ustawę o podatku dochodowym oraz o SUS koniecznie przeczytaj:
    tam znajdziesz ścisłe definicje !

    > Nie chodzi o zleceniobiorcow ani pracownikow.

    ...nie chodzi.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-12-30 17:13:36
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w >
> [...]
    > W ramach "statusu osoby wspolpracujacej" wspolpracujesz charytatywnie - w
    > ramach wspierania najblizszych czlonkow rodziny.

    ok przeczytalem sus, czyli wspolnik w spolce.
    No to teraz mam pytanie z innej beczki, zalozenie, spolka cywlina
    oprdatkowana
    ryczaltem, kazdy ze wspolnikow wypenia PIT 28B tylko teraz jak jest liczona
    czesc przypadajaca na wspolnika rozbita wedlug stawek. Czy to jest tak ze
    okreslamy procentowo udzial wspolnika
    w dochodach spolki, nastepnie kazda stawke ryczaltu z 100% dochodu spolki
    mnozymy przez ten procent ?

    pozdrawiam
    P.

    Ps.
    Wspolpracownik US nie interesuje a za zus zarowno za wspolnika jak i
    wspolpracujaca oosbe skladki oplacam na tej zasadzie co sobie tak ?

  • 5. Data: 2005-12-30 20:51:21
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dp3ps1$ga1$1@inews.gazeta.pl...

    > Wspolpracownik US nie interesuje a za zus zarowno za wspolnika jak i
    > wspolpracujaca oosbe skladki oplacam na tej zasadzie co sobie tak ?

    Dokladnie.
    Wspolpracujacy nic nie zarabia - zarabiasz Ty - a on tylko Ci w tym pomaga.

    Pozdrawiam
    SDD