  • 1. Data: 2005-12-29 11:55:16
    Temat: podatek od umowy kupna-sprzedaży przy rozliczeniu rocznym
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Podpisałem umowę kupna-sprzedaży dotyczącą komputera za kwotę 530 zł.
    Sprzedający nie mógł wystawić faktury, a ja chcę sobie to wliczyć w koszty. Z
    tego co wiem rzeczy ruchome do 1000 zł są wolne od podatku, ale sprzedający
    będzie to chyba (?) musiał uwzględnić przy rocznym rozliczeniu z US. Jak można
    policzyć kwotę, którą straci sprzedający na sprzedaży tego sprzętu ? Nie chodzi
    mi o dokładne wyliczenie, ale jakiego rzędu to będzie ?

    Z góry dzięki,
    Tomasz.

  • 2. Data: 2005-12-30 00:12:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Dec 2005, Tomasz wrote:

> [...]
    > tego co wiem rzeczy ruchome do 1000 zł są wolne od podatku, ale sprzedający
    > będzie to chyba (?) musiał uwzględnić przy rocznym rozliczeniu z US.

    Chyba namieszałeś.
    1000zł dotyczy PCC: mamy wnioskować że sprzedający nie jest
    podatnikiem VAT (również zwolnionym) ?
    Jak podatek dochodowy - to zależy kiedy on kupił... bo
    jest zwolnienie >6 miesięcy.
    "mało danych" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-30 07:22:13
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > podatnikiem VAT (również zwolnionym) ?
    > Jak podatek dochodowy - to zależy kiedy on kupił... bo

    Jest komputer, który służył komuś przez kilka (więcej niż 3) lat. Postanowił on
    go sprzedać. Nie prowadzi działalności gospodarczej. Ja prowadzą działalność i
    go kupuję. Jako, że chcę wliczyć go w koszty, podpisaliśmy umowę kupna-sprzedaży.

    Tomasz

  • 4. Data: 2005-12-30 08:32:45
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > policzyć kwotę, którą straci sprzedający na sprzedaży tego sprzętu ? Nie chodzi
    > mi o dokładne wyliczenie, ale jakiego rzędu to będzie ?

    Udało mi się dodzwonić do swojej księgowej :-D. Nic nie trzeba uwzględniać.

  • 5. Data: 2005-12-30 11:59:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Dec 2005, Tomasz wrote:

    > Jest komputer, który służył komuś przez kilka (więcej niż 3) lat.

    ...no to poniżej 1000 zł wystawi ci rachunek i już :) (końcu
    coś trzeba zaksięgować).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)