  • 1. Data: 2005-03-29 18:30:28
    Temat: paragony na zwyklej drukarce?
    Od: "Domino" <d...@s...pl>

    czasem kupujac towar na paragon dostaje kartke A4 (wydruk na laserowce) z
    danymi jak na zwyklym paragonie. moje pyt jest nastepujace: czy taki wydruk
    musial byc wykonany na drukarce fiskalnej czy moze byc do tego uzyta zwykla
    za pare zl.?

  • 2. Data: 2005-03-29 19:46:03
    Temat: Re: paragony na zwyklej drukarce?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Domino" <d...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nastepujace: czy taki wydruk musial byc wykonany na drukarce
    > fiskalnej czy moze byc do tego uzyta zwykla za pare zl.?

    a jest tam napisane, że jest to paragon fiskalny?
    miałem podobne pytanie i chyba to jest OK o ile ni ejest to paragon fiskalny
    "fiskalny" to chyba nazwa na swój sposób zastrzeżona dla dokumentu
    spełniającego precyzyjnie określone wymagania

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 3. Data: 2005-03-30 06:39:59
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

> [...]
    > fiskalnej
    > czy moze byc do tego uzyta zwykla za pare zl.?

    Kiedyś mozna było fiskalizowac nawet zwykłe laserówki - nie wiem, czy to
    dalej obowiązuje

    Marek

  • 4. Data: 2005-03-30 08:59:57
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Kiedyś mozna było fiskalizowac nawet zwykłe laserówki
    Może trochę jaśniej?

  • 5. Data: 2005-03-30 13:20:07
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

    > Może trochę jaśniej?

    Firma, która robiła wysyłkę towaru poczta nie dołączała paragonów z drukari
    fiskalnej tylko z laserówki. Mieli zaświadczenie, że ta konkretna laserówka
    (nr. fabryczny) jest zafiskalizowana.

    Marek

  • 6. Data: 2005-03-30 13:43:50
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Marek Wierzbicki <m...@a...pl> wrote:
    > Firma, która robiła wysyłkę towaru poczta nie dołączała paragonów z drukari
    > fiskalnej tylko z laserówki. Mieli zaświadczenie, że ta konkretna laserówka
    > (nr. fabryczny) jest zafiskalizowana.

    Hmm, a jak to miałoby działać? Z tego co wiem drukarka fiskalna musi
    zapamiętywać 'w sobie' wszystkie wykonywane operacje. Laserowa też to robi?
    Może to nie była zwykła laserówka, tylko jakaś laserowa drukarka fiskalna?

    P.

  • 7. Data: 2005-03-30 17:39:52
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

    > Może to nie była zwykła laserówka, tylko jakaś laserowa drukarka fiskalna?

    Zwykłe hp 8150 bez żadnej pamięci. Nie interesowało to mnie, więc nie
    drążyłem tematu, więc teraz niep otrafie opowiedzieć

    Marek

  • 8. Data: 2005-03-30 21:03:23
    Od: oldMan <h...@h...com.pl>

    Domino napisał(a):
> [...]
    > musial byc wykonany na drukarce fiskalnej czy moze byc do tego uzyta zwykla

    Paragon nie musi być fiskalny. Jeżeli paragon jest fiskalny to jest na
    nim napisane PARAGON FISKALNY. Jeżeli masz zastrzeżenia zażądaj faktury
    w terminie do 7 dni od dnia wystawienia paragonu.

    --
    o.

  • 9. Data: 2005-03-31 01:47:57
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "oldMan" <h...@h...com.pl> napisał w wiadomości
    > Paragon nie musi być fiskalny. Jeżeli paragon jest fiskalny to jest na
    > nim napisane PARAGON FISKALNY

    Na pewno? Nie ma więcej wymagań?
    Reasumując wystarczy sobie dopisac w wordzie "paragon fiskalny" i już?
    Nie wiedzialem, że to takie łatwe.

  • 10. Data: 2005-03-31 07:01:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Mar 2005, Jan Werbiński wrote:

> [...]
    > +
    > + Na pewno? Nie ma więcej wymagań?
    > + Reasumując wystarczy sobie dopisac w wordzie "paragon fiskalny" i już?

    Reasumując to z relacji "jeśli A to B" wydedukowałeś odwrotne
    wynikanie "jeśli B to A" ?
    Dobry jesteś ;) !
    To przetłumacz w podobny sposób zdanie: "na banknocie o wartości
    sto złotych znajduje się napis 100 zł". Rozumiem iż sugerujesz
    jakoby wydrukowanie niniejszego posta uczyniło z niego banknot ??
    I przy okazji (twój cytat :)) paragon fiskalny ???

    > + Nie wiedzialem, że to takie łatwe.

    E tam, to ta logika widać taka łatwa się zrobiła :)
    A mi się wydawało że oldMan wyraźnie zapisał: ABY paragon był
    fiskalny to MUSI zawierać napis j.w.
    Nijak z tego nie wynika że pojazd z 4 kółkami to koniecznie fura...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)