  • 1. Data: 2009-02-19 07:53:04
    Temat: [pb] Naganiacz Modzelewski powraca
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=c6060c3f-f31c-4
    1cb-b2b6-c92f3d7fee23

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-02-19 09:35:35
    Temat: Re: [pb] Naganiacz Modzelewski powraca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2009, Tomek wrote:

    > http://pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=c6060c3f-f31c-4
    1cb-b2b6-c92f3d7fee23

    Dla porządku wypada przypomnieć:
    - prof. Modzelewski brał czynny udział w pracach nad podatkiem VAT (może
    to dla kogoś dziwne, ale w sumie nie tak dawno w .pl VATu nie było)
    - kiedy wypracowane przez zespół "wdrażaczy" przepisy zaczęto stosować,
    tenże prof. występował w różnych miejscach (m.in. w prasie podatkowej)
    w roli "obrońcy uciśnionych", dziwiąc się np. że Urzędy Skarbowe
    (uwaga!) *STOSUJĄ* przepisy ktore zostały zaproponowane i uchwalone!
    A były tam takie kwiatki jak np. zakaz odliczania VAT od f-ry
    z błędem (jakimkolwiek błędem). Regulacje ograniczające zakaz
    odliczania do przypadku kiedy kwota VATu na oryginale i kopiach
    się różni wprowadzono dopiero później.

    Co się stanie, jeśli rząd posłucha przedstawionej opinii?

    pzdr, Gotfryd
    (zdania, że za przegięciem krzywej Laffera jesteśmy już dawno)

  • 3. Data: 2009-02-19 10:53:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Co się stanie, jeśli rząd posłucha przedstawionej opinii?

    To samo co w przypadku podwyższenia akcyzy na alkohol w 2005(?) roku?
    Kiedy to budżet był "w plecy" na sto parędziesiąt milionów, o ile dobrze
    pamiętam.

    Tylko skala może być inna ...

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-02-19 13:22:52
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Lub drobnego błędu w ewidencji (dziś byłby nieistotnym, jeśli w ogóle).
    Zapłaciłem na poczatku karę x3 i w rezultacie wolałem zamknąć działalność niż kopać
    się z końmi.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-02-19 18:52:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > oryginale i kopiach się różni wprowadzono dopiero później.
    >
    > Co się stanie, jeśli rząd posłucha przedstawionej opinii?

    ludziska zaczną masowo emigrować do szarej strefy i podatki jeszcze spadną,
    i nawet 1000 policji skarbowych nie pomoże, bo i tak nie będzie im czym
    płacić :)

    ale w sumie to może jest dobry pomysł, gdy wszystko wejdzie w szarą strefę
    będziemy mieli w końcu normalną gospodarkę wolnorynkową choć podziemną.

  • 6. Data: 2009-02-19 19:25:05
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > - prof. Modzelewski brał czynny udział w pracach nad podatkiem VAT (może
    > to dla kogoś dziwne, ale w sumie nie tak dawno w .pl VATu nie było)

    Jeszcze w lipcu roku 1993. Rzutem na tasme kupilem wtedy jeszcze
    'nieowatowana', ale 'wyobracana' pralke, ktorej teraz wlasnie sie
    niestety zeszlo z tego swiata :(

> [...]
    > w roli "obrońcy uciśnionych", dziwiąc się np. że Urzędy Skarbowe
    > (uwaga!) *STOSUJĄ* przepisy ktore zostały zaproponowane i uchwalone!

    Ehm, to jest wrecz temat dla ABW/CBA i innych. Klasyczna dzialalnosc
    konkurencyjna, ktora powinna byc zakazana. Szczegolnie dla urzednika
    panstwowego. Wypisz wymaluj: Schroeder na nieco mniejsza skale.

> [...]
    > z błędem (jakimkolwiek błędem). Regulacje ograniczające zakaz
    > odliczania do przypadku kiedy kwota VATu na oryginale i kopiach

    Ba! Za blad uznawano 'zle' (w odbiorze urzednika) wstawienie kresek
    w zapisie NIP. A teraz kresek nie ma w ogole :)

    Jak porownam poczatek mojej DG (1991) i wprowadzanie VAT (1993),
    to te dwa lata dzieli epoka w zakresie podejscia do przedsiebiorcy.
    Na poczatku zyczliwa pomoc i doradzanie; dwa lata pozniej warczenie
    i zagryzanie przy lada okazji. Bandytyzm urzednikow wyzszego szczebla.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2009-02-19 19:36:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek_P wrote:
> [...]
    > Na poczatku zyczliwa pomoc i doradzanie; dwa lata pozniej warczenie
    > i zagryzanie przy lada okazji. Bandytyzm urzednikow wyzszego szczebla.

    pamiętam jakie jaja były gdy ktoś wymodził że nazwa firmy musi być napsiana
    w pełnej treści z nazwiskami wspólników, 80% programów mialo problem bo nikt
    nie przewidział nieskończonych pól dla nazwy firmy.

  • 8. Data: 2009-02-19 19:58:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-02-2009 o 20:25:05 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Ba! Za blad uznawano 'zle' (w odbiorze urzednika) wstawienie kresek
    > w zapisie NIP. A teraz kresek nie ma w ogole :)

    Mi na decyzji o nadaniu NIP-u kreski nie zniknęły ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-02-19 21:14:21
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0902191028380.1308@quad>:

    1cb-b2b6-c92f3d7fee23
    > Co się stanie, jeśli rząd posłucha przedstawionej opinii?

    > pzdr, Gotfryd
    > (zdania, że za przegięciem krzywej Laffera jesteśmy już dawno)

    Eeee, może ktoś sie weźmie do roboty i wychwyci to zdanie:

    "już teraz należy zacząć pisać na nowo ustawy podatkowe"
    ^^^^^^^^^

    Pita na 2009 nie mają większej szansy zmienić, chyba, że razem z
    konstytucją, ordynacją i hgw jakimi jeszcze ustawami to zrobią...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2009-02-19 21:17:09
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Tomek w <news:op.upl64k12l60ql1@unk>:

    > Mi na decyzji o nadaniu NIP-u kreski nie zniknęły ;-)

    Reklamuj bubla, bo może sie za pare lat okazać, że decyzja jest
    nieważna i masz kilka złotych do zwrócenia z VATu :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]