  • 11. Data: 2002-04-12 08:52:31
    Temat: Re: pewnie bylo - sorry - ale ododatkowanie lokat
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a94hir$t3p$1@news.tpi.pl...
    > obraz to ty , chyba nie doczytales ze lokata zalozona byla juz dawno ,
    wroc
    > do pytania i dopiero potem wyrazaj swoja opinie.

    Drogi Jacku,

    Dzien zalozenia lokaty nie ma znaczenia.
    Wazna jest data ostatniego (a nie pierwszego) ruchu na lokacie.
    I bez znajomosci tego nie mozna niczego powiedziec.
    Zrozum to

    Pete

  • 12. Data: 2002-04-12 17:17:24
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    > Dzien zalozenia lokaty nie ma znaczenia.
    > Wazna jest data ostatniego (a nie pierwszego) ruchu na lokacie.
    > I bez znajomosci tego nie mozna niczego powiedziec.

    posluchaj mnie Pete --- ktos zalozyl lokate w 2000 roku na 4 lata z
    kapiatlizacja roczna odsetek , czy sie z tym zgodzisz ze zadne dopisane
    odsetki nie beda opodatkowane , w zadnym z 4 lat ,tak to jest , to samo
    dotyczy obligacji 4-letnich i 2 letnich , czyli ci co zalozyli takie lokaty
    przez 4 lub 2 lata nie beda opodatkowani , proponuje zapytac w biurze
    maklerskim , jestem przekonany ze mam racje , a jesli nie mam , to znaczy
    ze ja zostalem wprowadzony w blad

    pozdrowienia
    jacek

  • 13. Data: 2002-04-12 20:51:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Apr 2002, jacek wrote:

> [...]
    >+ odsetki nie beda opodatkowane , w zadnym z 4 lat ,tak to jest , to samo

    Otóż to jest sprawa sporna. Praktyka pokaże :]

> [...]
    >+ maklerskim , jestem przekonany ze mam racje , a jesli nie mam , to znaczy

    Żeby było po kolei:
    1. Niektóre "nie biorące obelkowania pod uwagę" stare umowy
    były formułowane tak, że po upływie terminu lokata SIĘ KOŃCZY
    i zostaje WZNOWIONA. W tym momencie IMHO nie ma pytań:
    po pierszym cyklu całość odsetek podlega podatkowi
    2. Niektóre lokaty składają odsetki do sumy lokaty; jest
    sprawą sporną czy dopisanie odsetek zostanie uznane jako
    zmiana lokaty; zdania specjalistów były różne i pewnie
    dopiero wyroki sądowe wyjąsnią "co autor napisał"
    (a nie "miał na myśli" !)
    3. Typowe lokaty a-B obejmują przelew odsetek na rachunek;
    te NA PEWNO są a-B :) (tyle że procent od składania jest
    już opodatkowany)

    Nie mając treści umowy w ręku nie można nawet próbować
    dopasować jej do ww. punktów !! (szczególnie 1. - którego
    najwyraźniej NIE bierzesz pod uwagę).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-04-15 07:02:09
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

    > Otóż to jest sprawa sporna. Praktyka pokaże :]

    Dolaczam sie do wyjasnien:

    Dokladnie. odsetki dopisane po 31.11.2001 sa juz opodatkowane. Powtarzam -
    odsetki

    Ale obligacje to inna para kaloszy

> [...]
    > i zostaje WZNOWIONA. W tym momencie IMHO nie ma pytań:
    > po pierszym cyklu całość odsetek podlega podatkowi

    Gwoli scislosci. Kazda lokata po uplywie terminu _sie konczy_ :-)

    rowniez pozdrawiam

    --
    Pete

  • 15. Data: 2002-04-15 14:14:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Apr 2002, Pete wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > i zostaje WZNOWIONA. [...]
    >+ Gwoli scislosci. Kazda lokata po uplywie terminu _sie konczy_ :-)

    Wrrr.... -:)
    No dobra, sam sobie jestem winien stosując skróty myślowe
    - miałem oczywiście na myśli "technologię dawania klientowi
    możliwości zerwania": "normalnie" to lokata samoodnawialna
    jest rozwiązaniem najprostszym, na a-B trzeba było się
    fatygować i zapisywać w regulaminie że "odsetki nalicza
    się okresowo, zerwanie poza okresem powoduje..." itp.

    Miło mi że zostałem (miejscami ;)) poparty !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2002-04-16 10:56:10
    Od: ErkA <N...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 Apr 2002 14:56:26 +0200, ErkA
    <N...@p...onet.pl> wrote:

    dzieki jeszcze raz za odpowiedzi, ten zlodziejski kraj jest tak
    chytry, ze w glowie sie nei miesci ;(((. Ciekaw jestem, gdzie oni
    swoje oszczednosci trzymaja, bo chyba nie w polskich bankach.

    argh...scyzoryk sie otwiera ;(((
    rafi pozdrawia Was (ale nie rzad!)