  • 1. Data: 2002-04-08 12:56:26
    Temat: pewnie bylo - sorry - ale ododatkowanie lokat
    Od: ErkA <N...@p...onet.pl>

    Witam
    przepraszam, ze stali bywalcy grupy pewnie kolejny raz przeczytaja to
    samo pytanie, ale szukanie w archiwum to szukanie igly (ktorej ponoc
    nikt jeszcz nie znalazl..) pls wybaczcie ;-).

    Otoz moja mama ma lokate oszczednosciawa w Banku Spoldzielczym, ktora
    zalozyla dawno, dawno temu, ale jak wiadomo opodatkowano procent,
    ktory sie otrzymuje z banku, jednak jakos obilo mi sie o uszy, ze ten
    zlodziejski rzad nie bedzie ruszal lokat, ktore zostaly zalozone przed
    01.12.2001 (dlatego byla ta akcja z zakladaniem nieopodatkowanych
    lokat czy cos takiego).

    PLS wyjasnijcie prostemu czlowiekowi, czy BS mial prawo nalozyc mojej
    mamie podatek z procentu z tej lokaty?

    bede wdzieczny za odpowiedz.
    rafi pozdrawia

  • 2. Data: 2002-04-08 13:52:13
    Temat: Re: pewnie bylo - sorry - ale ododatkowanie lokat
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Uzytkownik "ErkA" <N...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > lokat czy cos takiego).
    >
    > PLS wyjasnijcie prostemu czlowiekowi, czy BS mial prawo nalozyc mojej

    Zalozona przed 01.12.2001 i nie naruszono warunkow umowy.
    Niestety, dopisanie odsetek do lokaty jest takim naruszeniem.
    Wiec jesli odsetki zostaly dopisane po tej dacie - to lokata
    traktowana jest jako nowo zalozona.
    I do 01.03.2002 zwolniona z opodatkowania

    --
    Pete

  • 3. Data: 2002-04-08 14:13:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, ErkA wrote:
    [...]
> [...]
    >+ PLS wyjasnijcie prostemu czlowiekowi, czy BS mial prawo nalozyc mojej
    >+ mamie podatek z procentu z tej lokaty?

    IMO nie - pewnie nawet nie wiedzą co i jak :]
    (...i przez twoja mamę im się system wysypie - bo nie przewiduje
    nienaliczania... ;>)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-04-08 20:35:33
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    odsetki nie powinny byc naliczone , poniewaz lokata zalozona zostala przed
    01-12-01 i jesli dopisanie odsetek nastapilo teraz to i tak nie podlega
    opodatkowaniu
    jacek

  • 5. Data: 2002-04-09 08:07:25
    Od: ErkA <N...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Apr 2002 22:35:33 +0200, "jacek" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    >odsetki nie powinny byc naliczone , poniewaz lokata zalozona zostala przed
    >01-12-01 i jesli dopisanie odsetek nastapilo teraz to i tak nie podlega
    >opodatkowaniu

    Mozesz to rozwinac? Bo jednak BS naliczyl podatek od odsetek...
    rafi pozdrawia

  • 6. Data: 2002-04-09 08:13:30
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 01-12-01 i jesli dopisanie odsetek nastapilo teraz to i tak nie podlega

    Skad wiesz, ze teraz?
    Moze byly dopisane na koniec roku?
    Moze lokata jest trzymiesieczna lub krotsza?

    Nie znasz wszystkich faktow, wiec nie mozesz udzielic teraz jednoznacznej
    odpowiedzi

    --
    Pete

  • 7. Data: 2002-04-09 08:18:49
    Temat: Re: Re: pewnie bylo - sorry - ale ododatkowanie lokat
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Mon, 8 Apr 2002 15:52:13 +0200, "Pete" <m...@N...bigfoot.com>
    wrote:

> [...]

    Pewnie Twoja mama ma lokatę na czas nieokreślony albo automatycznie
    rolowaną a takie są obelkowane.

    Sławomir Dąbrowski

  • 8. Data: 2002-04-09 19:32:46
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    nie wazne czy teraz czy pozniej , jesli lokata zalozona byla np 01-10-2001
    na 6 m-cy i dopisanie odsetek nastapi 01-10-2002 to nie bedzie podatku,
    jesli lokate utrzymamy przez nastepne 6 -mcy podatek bedzie od odsetek
    doliczonych 01-10-2002 ( nie inaczej)

    jacek

  • 9. Data: 2002-04-10 07:57:18
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

> [...]
    > na 6 m-cy i dopisanie odsetek nastapi 01-10-2002 to nie bedzie podatku,
    > jesli lokate utrzymamy przez nastepne 6 -mcy podatek bedzie od odsetek

    Mowic (pisac) do Ciebie to jak do obrazu. :-P
    Skad wiesz, ze lokata jest 6-cio miesieczna???
    Cokolwiek mozna napisac dopiero, gdy ErkA przedstawi historie rachunku z
    takiej
    lokaty. Do tego czasu mozemy sobie gdybac

    Pete

  • 10. Data: 2002-04-11 17:37:59
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    obraz to ty , chyba nie doczytales ze lokata zalozona byla juz dawno , wroc
    do pytania i dopiero potem wyrazaj swoja opinie.

    jacek