  • 1. Data: 2005-03-03 10:13:12
    Temat: pilne...
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    Proszę o info jak to jest...
    mam w 2004 roku dwie faktury kosztowe na pośrednictwo handlowe-pozyskiwanie
    klientów.US /kontrola VAT/ kontrolując firmę która wystawiła mi te faktury
    wezwał mnie jako świadka w sprawie i wnikliwie żądał wyjaśnień co to za
    usługi, na czym polegała, a których klientów-dosłownie przesłuchanie.Zresztą
    wzywali tak wszystkich kontrachentów którzy mieli takie fv od tej firmy.Jak
    to jest w przepisach, czy nie obowiązuje mnie jakaś tajemnica zawodowa co do
    szczegółów, czy musze wskazać im konkkretnych klientów, w jakim czasie ci
    klienci muszą się zgłosić.

  • 2. Data: 2005-03-03 21:09:55
    Temat: Re: pilne...
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 3 Mar 2005 11:13:12 +0100, glang napisał(a):

> [...]
    > szczegółów, czy musze wskazać im konkkretnych klientów, w jakim czasie ci

    Niestety nasze przepisy w tym zakresie są nieprecyzyjne - ale pogdybam :
    Wezwany jako świadek w sprawie ( a mają prawo wezwać ) musisz pod
    odpowiedzialnością karną zeznawać prawdę. Przepisy nie regulują
    szczegółowości pytań.
    Ale zawsze możesz nie pamiętać - nikt nie musi pamiętać wszystkich
    okoliczności dokonywanych transakcji ( tym bardziej wezwany bez możliwości
    wglądu w dokumenty ).
    Może to jednak spowodować kontrolę u Ciebie - a wtedy będziesz musiał
    wykazać że te faktury są związane z osiągnięciem przychodu - a więc wskazać
    jakich transakcji dana prowizja dotyczyła.

    Wiem że niewiele Ci nie pomogłem - może ktoś inny będzie miał odrębne
    zdanie

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-03-07 07:00:17
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > jakich transakcji dana prowizja dotyczyła.
    >
    > Wiem że niewiele Ci nie pomogłem - może ktoś inny będzie miał odrębne

    dzięki...
    moze ktoś jeszcze ma jakiś pomysł??
    pzdr!
    Kasia L.