  • 1. Data: 2004-03-03 09:09:01
    Temat: podatek dochodowy - watpliwosci jak sie wylicza
    Od: slawek <s...@p...gazeta.pl>

    Witam
    Przymierzam sie do zalozenia dg i kalkuluje czy mi sie to
    bedzie oplacalo. Od dwoch roznych osob
    slyszalem dwie sprzeczne informacje o sposobie naliczania
    podatku dochodowego.
    zalozmy ze mam przychod 5000+vat czyli 6100 pln.
    podatek dochodowy = 19% od 5000 to 950.
    i przykladowy koszt - rata leasingu 1200.
    i teraz dwie wersje:
    1) od pierwszej osoby slyszalem, ze jesli moje koszty bez vat,
    tu 1200 przekraczaja podatek dochodowy tu 950, to
    podatku tego nie place, a nadwyzka kosztow przechodzi
    na kolejne miesiace, czyli w kolejnym bede mial juz
    1200 + 250 itd
    2) od drugiej: od przychodu, tu 5000 odejmuje koszty,
    tu leasing 1200 i od tego co zostanie place podatek doch.:
    5000 - 1200 = 3800
    19% od 3800 = 722
    Kto ma racje?
    --
    pozdrawiam i dziekuje
    Slawek

  • 2. Data: 2004-03-03 09:26:37
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    Użytkownik "slawek" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2) od drugiej: od przychodu, tu 5000 odejmuje koszty,
    > tu leasing 1200 i od tego co zostanie place podatek doch.:

    Wariant 2) + koszty rozwiniete o dodatkowe o ktorych nie wspominasz np. ZUS

    Darek

  • 3. Data: 2004-03-03 09:30:34
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 03 Mar 2004 10:09:01 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, slawek
    napisał(a):

    > Kto ma racje?

    A wiesz jaka jest różnica między przychodem i dochodem ?
    Bo jeśli nie to masz dwa wyjścia :
    1) dowiedzieć się
    2) dać sobie spokój z działalnością - może cię to wiele kosztować.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-03-03 09:39:01
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    1. Nie mieszaj VAT-u z podatkeim dochodowym.

    2. Zakładam: KPiR, PIT-5 (nie liniowy)
    wtedy obliczenia (z grubsza ) powinny wyglądać tak:

    przychód = 5000 + np.odsetki bankowe......
    koszty = 1200 (leasing) + (np.FP) ok.33 +...... = ok.1233
    dochód = 5000- ok.1233 = ok.3767

    odliczenia od dochodu (np.ubezpieczenia społeczne) = ok.470

    podstawa opodatkowania = dochód - odliczenia = ok.3767 - ok.470 = ok.3297

    obliczony podatek (wg skali) = (0,19 x 3297) - 530,08 (kwota wolna) = 96,35
    odliczenia od podatku (np. ubezp.zdrowotne 7,75% podstawy) = ok.144

    w tym miesiącu do zapłaty = 0....

    W następnych miesiącach liczysz biorąc pod uwagę narastające kwoty
    (dochodów, kosztów, ZUS-u itd)

    Proponuję trochę jeszcze pogooglować....poczytać ustawy, a nie pytać
    "kumpli, co sie znajo".

    Tomek

  • 5. Data: 2004-03-03 09:55:57
    Od: slawek <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    > The easiest way to figure the cost of living is to take your income and add

    nie wiem jaka jest roznica, bo sie tym nie zajmuje,
    ale wiedza to ksiegowe :-)
    zadalem pytanie na grupe, bo chcialem wiedziec w
    przyblizeniu wiedziec jak to sie liczy i czy dg
    bedzie mi sie oplacala.
    --
    pozdrawiam i dziekuje
    Slawek

  • 6. Data: 2004-03-03 10:06:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik slawek napisał:

    > nie wiem jaka jest roznica, bo sie tym nie zajmuje, ale wiedza to
    > ksiegowe :-)

    Jak to było?
    "Jak nie uczysz sie matematyki bo wystarczy że Twój księgowy ją zna to
    masz szanse mieć bardzo bogatego księgowego".

    To z jakiegoś przedwojennego filmu. Ale zawsze aktualne. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-03-03 10:44:49
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > masz szanse mieć bardzo bogatego księgowego".
    >
    > To z jakiegoś przedwojennego filmu. Ale zawsze aktualne. ;-)

    Sluchaj Slawku Mady, bo jest to swietna ksiegowa...
    A ten pierwszy z twego listu to przyglup lub samobojca...

    "Dochod jest to przychod minus koszty uzyskania przychodu"
    powtarzal w reklamie telewizyjnej znuzonym glosem zblazowany czlowieczek...

    I to sie stosuje wszedzie......oprocz budzetu Panstwa ktore swe przychody
    nazywa DOCHODEM.

    Podatek nie oblicza sie od dochodu a od PODSTAWY OPODATKOWANIA..

    A tak poza tym jak ine masz DUZO kasy an dobrego ksiegowego
    to poucz sie troch ... wychodzi taniej..
    Bo wizmiesz na Ksiegowego jakiegos przyglupa ipotem bedziesz musial
    szukac dobrej Ksiegowej zeby Cie z tarapatow choc troche wyciagnela.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-03-03 10:54:13
    Od: slawek <s...@p...gazeta.pl>

    dziekuje wszystkim za informacje.
    oczywiscie, ze sobie poczytam i poucze sie tego
    i nie bede sie zdawal tylko na ksiegowa, ale myslalem
    ze to nie powinno wzbudzac watpliwosci, bo umiescilem
    ":-)" w mojej poprzedniej wypowiedzi.
    w tej chwili chcialem sie tylko zorientowac, czy to mi sie
    oplaca, oczywiscie, ze nie chce sie rozliczac bazujac
    na niepewnych informacjach od kolegow i znajomych.
    --
    pozdrawiam
    Slawek

  • 9. Data: 2004-03-03 12:26:34
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    slawek wrote:

> [...]
    > oplaca, oczywiscie, ze nie chce sie rozliczac bazujac
    > na niepewnych informacjach od kolegow i znajomych.

    Informacjeod nas tez traktuj jak "rozmowa ze znajomym"
    albo nawet "z nieznajomym"

    Jak mowila Mila Pani w US
    "kazdy odpowiada z siebie"
    ja dodam od siebie ze nawet jak ma ksiegowa.

    Boguslaw