  • 1. Data: 2004-03-02 18:10:04
    Temat: Umowa na pół etatu
    Od: "Biol" <c...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.

    Jestem zatrudniony na pół etatu. Czy pracodawca musi płacić za mnie ZUS i
    jaka to jest kwota?
    Z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2004-03-02 19:05:44
    Temat: Re: Umowa na pół etatu
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Biol wrote:

    > Witam wszystkich.
    >
    > Jestem zatrudniony na pół etatu. Czy pracodawca musi płacić za mnie ZUS i
    > jaka to jest kwota?
    > Z góry dziękuję za odpowiedź

    Musi i kwota jest normalna taka jak przy calym etacie...
    Zalezy ona nie od ilosci etatu lecz od "podstawy".

    Jedynie skladka zdrowotna byla (nie wiem czy nadal jest)
    ograniczana dowysokosci zaliczki na podatek dochodowy,
    co MOZE sprawic, ze przy pol etatu skladka ta bedzie mniejsza..
    niz "procent od podstawy"

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-03-02 19:28:05
    Od: "Biol" <c...@p...onet.pl>

    --
    --( BioL http://biol.hydr.pl Portal&Forum&Top-100 )--
    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ograniczana dowysokosci zaliczki na podatek dochodowy,
    > co MOZE sprawic, ze przy pol etatu skladka ta bedzie mniejsza..

    Czyli jak dajmy na to dostaje przykładowo 450zł i jestem zatrudniony na pół
    etatu to w jakiej kwocie jest odprowadzany podatek ZUS

  • 4. Data: 2004-03-02 21:43:22
    Od: "Biol" <c...@p...onet.pl>

    ZUS

    > Czyli jak dajmy na to dostaje przykładowo 450zł i jestem zatrudniony na
    pół
    > etatu to w jakiej kwocie jest odprowadzany podatek ZUS

    To wydaj mi sie że polska sjest bardzo pop.... krainą jakim prawem
    pracodawca płaci sobie podatek od moich poborów w wielkości kilku procent, a
    chcąc założyć działalność gospodarczą trzeba płacić okrągłą kase a nie
    procent od uzyskanych dochodów. Co za debilizm niech sie politycy i ten kto
    to wymyślił idzie leczyć. Polska nigdy niewyjdzjie z długów przy takiej
    bezsensownej polityce. Niedaja żadnego rozwiązania żeby zarobić i dziwć sie
    (bez obazy) że polacy są uważani w innnych krajach za złodzieji a politycy i
    całe prawo w polsce to jedna wielka skorumpowana oranizacja. Patrzą tylko na
    czym sie dorobić i podnoszą podatki żeby im 13 i dziety sie nieurwały ale w
    państwowych zakładach pozabierali juz dawno prawo do tych przywilei. Niech
    ruszą głową i obniżą podatki Polska zacznie być rentowna, bo Polacy zaczną
    mieć piniądze żeby kupować towary w sklepach a Sklepy będą miały tańsze
    towary bo ich właściciele będą mieli niższe podatki co za tym idzie skarb
    państwa więcej by zarobił na VAT niż na podatkach. POLITYCY JAK TO CZYTACIE
    RUSZCIE GŁOWĄ A NIESPRZEDAWAJCIE POLSKI ZA ŁAPÓWKI.

    Dziękują za uwagę.