  • 1. Data: 2007-01-30 19:15:33
    Temat: podatek liniowy dla DG pytanie
    Od: Monse1 <m...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanie czy moja żona może posiadając DG wystawiać faktury
    prowizyjne np za usługi marketingowe firmie w której jestem zatrudniony?
    Z gór dzięki za info
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-01 00:11:27
    Temat: Re: podatek liniowy dla DG pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Jan 2007, Monse1 wrote:

    > Witam
    > Mam pytanie czy moja żona może posiadając DG wystawiać faktury prowizyjne np
    > za usługi marketingowe firmie w której jestem zatrudniony?

    http://groups.google.pl/groups?as_q=&num=100&scoring
    =r&as_epq=&as_oq=powi%C4%85zany+powi%C4%85zane&as_ug
    roup=*.podatki
    Per analogiam :) - "czy można skoczyć do rzeki zimą, w płaszczu?" - no
    niby żaden przepis nie zabrania :) ale czy to dobry pomysł...

    BTW: przed chwilą posta w takim temacie posyłałem na prawo, razem
    z linkami i nrami artykułów.

    pzdr, gotfryd

  • 3. Data: 2007-02-01 06:35:17
    Od: Monse1 <m...@o...pl>

> [...]
    > niby żaden przepis nie zabrania :) ale czy to dobry pomysł...
    >
    > BTW: przed chwilą posta w takim temacie posyłałem na prawo, razem

    Chodzi mi o wyciągani kasy z prowizji i opodatkowanie ich podatkiem
    liniowym 19%, a nie stawkami progresywnymi:)
    Z góry dzięki za info

  • 4. Data: 2007-02-01 11:57:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Feb 2007, Monse1 wrote:

    > Chodzi mi o wyciągani kasy z prowizji i opodatkowanie ich podatkiem liniowym
    > 19%, a nie stawkami progresywnymi:)

    No ale pytasz "czy można wystawiać f-ry z DG" :)
    Ano można.
    Tylko są dwa punkty o które US może zaczepić:
    - "umowę menadżerską", z której przychody *mimo* że uzyskiwane w ramach DG
    opodatkowane są jako nie-DG, czyli "wg skali"
    - podmioty powiązane, o czym w wątkach o których wspomniałem, w zakresie
    czego US może przyjść i wydać decyzję ustalającą "wyrównanie do cen
    rynkowych"

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-02-01 13:46:06
    Od: Monse1 <m...@o...pl>

    > pzdr, Gotfryd
    No tak ale ceny za usługi marketingowe mogą być różne, od tego będą
    płacone podatki tylko że w skali liniowej, równie dobrze mogę zrobić to
    przez inną firmę z którą w żaden sposób nie jestem powiązany rodzinnie
    :). Umowa nie jest umową managerską tylko o pracę
    Pozdrawiak

  • 6. Data: 2007-02-01 14:32:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Feb 2007, Monse1 wrote:

    > No tak ale ceny za usługi marketingowe mogą być różne,

    ...i to jest raczej powód do zmartwienia :)

    > podatki tylko że w skali liniowej, równie dobrze mogę zrobić to przez inną
    > firmę z którą w żaden sposób nie jestem powiązany rodzinnie :).

    STOP.
    Przeczytaj jeszcze raz "zasady przepisowe".
    1. Jesteś udziałowcem spółki A, jesteś z nią powiazany
    2. Zostajesz pracownikiem "innej firmy" B, jesteś Z NIĄ POWIĄZANY
    (z tytułu umowy o pracę)
    3. firmy A i B stają się "powiazane", przynajmniej w zakresie czynności
    dotyczących umowy o pracę... (a trzeba by sprawdzić wyroki jak sądy
    zapatrują się na "powiązanie w ogóle").

    Jedną rzecz sobie podkreśl: dla podatku nie liczą się
    *tylko* "powiązania rodzinne"!! Uparłeś się na nie i za nimi
    stawiasz czerwoną linię granicy :] - nici z tego.
    "podmioty powiązane" mogą byc powiązane z RÓŹNYCH przyczyn
    i "powiązanie" następuje kaskadowo!
    Powiązania z tytułu współwłasnosci, zarządzania i umowę o pracę
    są *tak samo istotne*!

    > Umowa nie jest umową managerską tylko o pracę

    To gdzie widzisz podatek "liniowy"? Od pracy płaci się "wg skali".

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-02-02 06:42:03
    Od: Monse1 <m...@o...pl>

    Jeszcze raz:
    Pracuję na umowę o pracę ze stałą pensją, jako przedstawiciel handlowy
    ma płacone także od sprzedaży, i chciałbym aby ta prowizja była płacona
    na podstawie faktury VAT którą wystawi moja żona która posiada
    działalność gospodarczą i jest na podatku liniowym i stąd moje pytanie,
    czy przypadkiem tu nie istnieje zależność która nie pozwala żonie
    świadczyć usług i być jednocześnie podatnikiem stawki liniowej
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-02-02 11:05:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 01 Feb 2007 12:57:19 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > - podmioty powiązane, o czym w wątkach o których wspomniałem, w zakresie
    > czego US może przyjść i wydać decyzję ustalającą "wyrównanie do cen

    Z "prasówki" wynika, że ostatnio dla usług marketingowych najczęściej jest
    stosowany trzeci sposób "przyczepiania się": podważanie faktu ich
    wykonania. Należy mieć jakiś materialny (np pisemny) ich efekt.

  • 9. Data: 2007-02-02 13:00:51
    Od: Monse1 <m...@o...pl>

    jureq napisał(a):

    > Z "prasówki" wynika, że ostatnio dla usług marketingowych najczęściej jest
    > stosowany trzeci sposób "przyczepiania się": podważanie faktu ich
    > wykonania. Należy mieć jakiś materialny (np pisemny) ich efekt.
    Kiedyś jak zakładałem firmę to była taki wpis: Pośrednictwo w
    interesach w klasyfikacji, może można pod to podciągnąć
    HEHEHE