  • 1. Data: 2003-11-16 08:09:53
    Temat: Re: podatek od czynnosci cywilno prawnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Nov 2003, Filip K` wrote:

    >+ Użytkownik sia_ka napisał:
    >+ > róznice wykazujesz w zeznaniu o dochodzie za rok, którego dotyczy
    >+ > transakcja.
    >+ A jezeli cena sprzedazy bedzie nizsza od ceny zakupu, albo taka sama, to
    >+ czy obowiazuje podatek od czynnosci cywilno-prawnej ( umowy
    >+ kupna-sprzedazy ) ?

    Tak dla porządku: jak kupujesz "od człowieka" (a nie "od firmy" :))
    to PCC jest *zawsze*. A ew. podatek dochodowy jest *niezależnie*
    i *dodatkowo* do rozliczenia...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-11-16 13:21:42
    Temat: podatek od czynnosci cywilno prawnej
    Od: Filip K` <F...@S...PL>

    Witam

    Czy jest obowiazek zaplaty podatku od wzbogacenia sie, jezeli w
    przeciagu pol roku od kupna samochodu wystapi potrzeba jego sprzedazy?
    Czy taki okres w ogole jest ?!

    Pozdrawiam
    Filip

  • 3. Data: 2003-11-16 15:51:00
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Uzytkownik "Filip K`" <F...@S...PL> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Czy jest obowiazek zaplaty podatku od wzbogacenia sie, jezeli w
    > przeciagu pol roku od kupna samochodu wystapi potrzeba jego sprzedazy?

    -------------------------------

    Ogromne znaczenie ma tutaj cena, po jakiej zakupiles samochód i cena, po
    jakiej go sprzedales. Jesli cena sprzedazy jest wyzsza jak cena zakupu, to
    róznice wykazujesz w zeznaniu o dochodzie za rok, którego dotyczy
    transakcja.

    Pozdrawiam
    sia_ka

  • 4. Data: 2003-11-16 16:22:29
    Od: Filip K` <F...@S...PL>

    Użytkownik sia_ka napisał:

> [...]
    A jezeli cena sprzedazy bedzie nizsza od ceny zakupu, albo taka sama, to
    czy obowiazuje podatek od czynnosci cywilno-prawnej ( umowy

    Dziekuje za odpowiedz
    Pozdrawiam
    Filip

  • 5. Data: 2003-11-16 20:31:09
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Filip K`" napisał:

    > A jezeli cena sprzedazy bedzie nizsza od ceny zakupu, albo taka sama, to
    > czy obowiazuje podatek od czynnosci cywilno-prawnej ( umowy
> [...]

    ----------------
    Obawiam się, że podatek od czynności cywilnoprawnych będzie w tym przypadku.
    Chyba 2%. Tylko że urząd może podwyższyć wartość samochodu. Ma jakieś swoje
    widełki
    Pozdrawiam
    sia_ka

  • 6. Data: 2003-11-16 22:31:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Nov 2003, sia_ka wrote:

> [...]
    >+ > >+ A jezeli cena sprzedazy bedzie nizsza od ceny zakupu, albo taka
    >+ > >+ sama, czy obowiazuje podatek od czynnosci cywilno-prawnej ( umowy
    >+ > >+ kupna-sprzedazy ) ?
    >+ >
    >+ > Tak dla porządku: jak kupujesz "od człowieka" (a nie "od firmy" :))
    >+ > to PCC jest *zawsze*. A ew. podatek dochodowy jest *niezależnie*
    >+ > i *dodatkowo* do rozliczenia...
    >+ >
    >+ Nie mam pojęcia dlaczego, ale czytając pytanie mojego przedmówcy (Filipa)
    >+ pomyślałam, że ma zamiar kupić samochód od osoby fizycznej, nie od firmy

    ...no to ja też tak myślałem... :)
    Dlatego nie podobał mi się zwrot "jezeli cena sprzedazy bedzie nizsza od
    ceny zakupu...", bo PCC od tego *nie zależy* (płaci się go zawsze), więc
    żeby ktoś sobie nie pomyślał że "albo PCC albo PD" :) to protestowałem:
    jak cena_sprzedaży > cena_zakupu (i <6 miesięcy) - to płaci się *oba*
    podatki !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-11-16 22:52:30
    Od: Filip K` <F...@S...PL>

    Użytkownik sia_ka napisał:

    > Obawiam się, że podatek od czynności cywilnoprawnych będzie w tym przypadku.
    > Chyba 2%. Tylko że urząd może podwyższyć wartość samochodu. Ma jakieś swoje
    > widełki

    Dziekuje za odpowiedz.

    pozdrawiam
    Filip

  • 8. Data: 2003-11-17 20:13:01
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    pomyślałam, że ma zamiar kupić samochód od osoby fizycznej, nie od firmy
    :)))
    Pozdrawiam
    sia_ka