  • 1. Data: 2003-09-17 10:44:52
    Temat: podatek od darowizny
    Od: "zenon" <m...@i...pl>

    Czy wnuk siostry (obdarowany) to niestety III grupa podatkowa? Ile wynosza
    stawki w zaleznosci od grup? Szukam w necie, ale moze bedziecie szybsi.
    dzieki.

  • 2. Data: 2003-09-17 10:48:53
    Temat: Re: podatek od darowizny
    Od: "zenon" <m...@i...pl>

    I jeszcze:
    Chyba 2%,a od stopnia pokrewienstwa zaleza kwoty wolne.
    Czy, jak wartosc darowizny przekracza kwote wolna, to podatek (2%) placi
    sie od calej wartosci, czy tez pomniejszonej o kwote wolna od podatku?

  • 3. Data: 2003-09-17 11:05:20
    Od: "zenon" <m...@i...pl>

    sam sobie odpisuej...
    Znalzlem cos w GW i wyszlo mi, ze jak ktos obdaruje wnuka siostry (taka mam
    sytuacje) mieszkaniem 1 pokojowym o wartosci powiedzmy 85000zl, to zaplace
    podatku 14788zl. To jest trzecia grupa podatkowa. Takie ejst wylicznie w GW,
    2877zl + 20% nadwyzki ponad 20000zl.
    Moze jestem naiwny, ze sie dziwie, ale to jakas paranoja!!!
    Prosze mnie poprawic.

  • 4. Data: 2003-09-17 14:40:28
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "zenon" <m...@i...pl> napisał w wiadomości o wartosci
    powiedzmy 85000zl, to zaplace
    > podatku 14788zl.
    > Moze jestem naiwny, ze sie dziwie, ale to jakas paranoja!!!

    nie wiem co cię dziwi , masz mieszkanie o wartości 85000zł. za niecałe
    15000zł...

  • 5. Data: 2003-09-17 14:58:30
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wartosci
    > powiedzmy 85000zl, to zaplace
    >

    > nie wiem co cię dziwi , masz mieszkanie o wartości 85000zł. za niecałe

    i nie zapomnij o taxie notarialnej i ewentualnym wpisie do ksiąg wieczystych
    jakieś mniej więcej 2000zł...

  • 6. Data: 2003-09-17 16:40:24
    Od: "zenon" <m...@i...pl>

    wiesz, gdybym to dostal od obcej osoby, to rozumiem - masz racje. Ale to
    moja najblizsza (de facto) rodzina!

  • 7. Data: 2003-09-18 06:49:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Slayer wrote:

> [...]
    >+
    >+ nie wiem co cię dziwi , masz mieszkanie o wartości 85000zł.

    ...od której to kwoty prawdopodobnie (zakładam że legalnie
    zarobione i kupione) odprowadzono PIT i VAT...

    >+ za niecałe 15000zł...

    ....zapłacone dodatkowo. Za to jak rozumiem że *wolno* je
    przekazać innej osobie ;), no bo "koszty papierkologiczne"
    w rodzaju notariusza, wpisu do KW itp. są na miejscu :),
    ale trzeba je ponieść osobno.
    Powiem tak: mnie to zdziwienie *aż tak* nie dziwi...

    pozdrowienia, Gotfryd