  • 1. Data: 2009-06-15 17:48:08
    Temat: podatek od kupna złota lokacyjnego
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Czy kupujac zloto lokacyjne jest obowiazek zaplacenia PCC skoro handel
    złotem nie jest obciążony VAT-em? Rozumiem ze kupujac dowolny przedmiot pow
    1000zł od jakiejs firmy nie placi sie podatku PCC bo ta firma juz placi
    VAT. Ale jezeli nie ma obowiazku doliczania VAT-u do zlota ktore jest takim
    wyjatkiem, to jaka logika jest w placeniu PCC od złota?

    Pozdr,V.

  • 2. Data: 2009-06-18 22:06:53
    Temat: Re: podatek od kupna złota lokacyjnego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Jun 2009, ViRuS wrote:

> [...]
    > jezeli nie ma obowiazku doliczania VAT-u do zlota ktore jest takim wyjatkiem,

    Przejrzyj archiwa dotyczące haseł:
    - zwolnienie z VAT
    - niepodleganie z VAT.

    To są RÓZNE zdarzenia, mimo że w obu przypadkach VAT się nie
    płaci (jest jeszcze trzeci przypadek - obłozenie VATem w wysokości 0%).

    Transakcja *zwolniona* z VAT *podlega* pod VAT (a to skutkuje brakiem
    PCC przy ruchomościach, jako że warunek w ustawie o PCC mówi właśnie
    o *podleganiu*, a nie o *niepłaceniu*; dla nieruchomości AFAIR jest
    wyjątek, niewykluczone że sprzeczny - z tych samych powodów co "VAT
    samochodowy" - z przepisami unijnymi).

    Natomiast transakcja prowadzona w ten sposób, że posiadacz "złota
    w celach osobistych" sprzedający to złoto pod VAT *nie podlega*,
    i wtedy PCC może wystąpić - acz nie wiem czy nie ma jakiegoś
    zwolnienia, nie wnikam.

    > to jaka logika jest w placeniu PCC od złota?

    Zebranie pieniędzy na dziurę budżetową :>

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-06-20 23:09:14
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    > Zebranie pieniędzy na dziurę budżetową :>

    No tak, to "taka akcja, żeby dać piątaka" ;)

    Pozdr,L.