  • 1. Data: 2009-06-15 11:57:06
    Temat: Działalność informatyczna, a autorstwo książki
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Zajmuję się programowaniem (+ konsultacje), prowadzę DG (KPiR + VAT).

    Czy jako współautor książki dotyczącej programowania w jednym z języków
    jakich używam, powinienem taki kontrakt z wydawcą przepuścić przez
    firmę, czy potraktować to jako przychód osobisty z praw autorskich?
    Jakieś wskazówki, czy powinienem na to wystawiać FV?

    Dodam, że wydawca jest zagraniczny (UK), więc pewnie podatki od tego
    będę musiał samodzielnie rozliczyć, a sam wydawca nie bardzo umie
    mi pomóc w tym dylemacie, bo nie zna polskich przepisów. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2009-06-15 12:00:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > firmę, czy potraktować to jako przychód osobisty z praw autorskich?
    > Jakieś wskazówki, czy powinienem na to wystawiać FV?

    IMVHO - jesli nie piszesz ksiazek jak z rekawa - tylko to pierwsza ksiazka,
    jaka (wspol)popelniles i nic Ci nie wiadomo o nastepnej, to ja bym rozliczyl
    jako przychod z dzialalnoscu wykonywanej osobiscie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-06-15 12:04:10
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    > Jakieś wskazówki, czy powinienem na to wystawiać FV?

    Obstawiam umowę o dzieło autorskie (z przeniesieniem praw) z 50% kup.
    Tomasz

  • 4. Data: 2009-06-15 13:25:30
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-06-2009 o 13:57:06 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > jakich używam, powinienem taki kontrakt z wydawcą przepuścić przez
    > firmę, czy potraktować to jako przychód osobisty z praw autorskich?

    IMHO zależy od tego czy pisanie książek masz w zakresie DG,
    i/lub czy napisałeś to samodzielnie a teraz znalazłeś wydawcę
    czy też napisałeś od razu na zamówienie.

    > Jakieś wskazówki, czy powinienem na to wystawiać FV?

    IMHO tak - pod warunkiem że z powyższego nie wyjdzie umowa autorska
    łapiąca się na niepodleganie VAT z tytułu art. 15.3 (bodajże) ustawy o VAT.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-06-15 13:36:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-15, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > IMHO zależy od tego czy pisanie książek masz w zakresie DG,

    Też się nad tym łapałem, ale nie umiem znaleźć jakiegoś konkretnego pkd
    na "pisanie książek". A nie wiem czy to się łapie w doradztwo informatyczne.

    > i/lub czy napisałeś to samodzielnie a teraz znalazłeś wydawcę
    > czy też napisałeś od razu na zamówienie.

    Pisał mój znajomy, a ja początkowo byłem recenzentem.
    Potem się okazało, że znajomy się nie wyrabia, więc poprosili mnie o dołączenie
    i stworzenie kilku rozdziałów, więc jest to 'na zamówienie'.

    > IMHO tak - pod warunkiem że z powyższego nie wyjdzie umowa autorska
    > łapiąca się na niepodleganie VAT z tytułu art. 15.3 (bodajże) ustawy o VAT.

    Dzięki. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2009-06-18 21:35:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Jun 2009, Tomek wrote:

    > IMHO zależy od tego czy pisanie książek masz w zakresie DG,

    Na mój gust jest to niewykonalne - taka książka powinna
    IMVHO być "osobistym autorskim" dorobkiem autora.
    Ze wszystkimi omówionymi komplikacjami nt. WNiP w przypadku,
    jakby wpadł na pomysł zaliczenia jej do DG ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-06-18 22:09:26
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > Na mój gust jest to niewykonalne - taka książka powinna
    > IMVHO być "osobistym autorskim" dorobkiem autora.
    > Ze wszystkimi omówionymi komplikacjami nt. WNiP w przypadku,
    > jakby wpadł na pomysł zaliczenia jej do DG ;)

    Hm, przejrzalem PKD, ale tam jest tylko 'wydawanie ksiazek'.
    Nie ma 'pisania' ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2009-06-19 06:40:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-18, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Na mój gust jest to niewykonalne - taka książka powinna
    > IMVHO być "osobistym autorskim" dorobkiem autora.

    Takoż i brzmi stanowisko mojej księgowości.
    Mam to rozliczyć osobiście. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl