  • 1. Data: 2009-06-13 20:42:46
    Temat: Zwolnienie z podatku od sprzedaży mieszkania
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Od tego roku jeśli ktoś sprzedaje mieszkanie, może nie płacić podatku
    jeśli w ciągu 14 dni od daty sprzedaży wyda pieniądze na cele
    mieszkaniowe - wszystko opisane tu:
    http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,25044,6221270,
    Trzy_podatki_od_sprzedazy_mieszkania.html?as=2&ias=2
    &startsz=x

    Mam pytanie - co się stanie jeśli sprzedającemu z różnych powodów nie
    uda się pieniędzy ze sprzedaży wydać na ten cel w określonym czasie?

  • 2. Data: 2009-06-13 22:00:44
    Temat: Re: Zwolnienie z podatku od sprzedaży mieszkania
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mam pytanie - co się stanie jeśli sprzedającemu z różnych powodów nie uda
    > się pieniędzy ze sprzedaży wydać na ten cel w określonym czasie?

    Przeczytałeś, ale nic nie zrozumiałeś. Czytaj do skutku, bo piszesz głupoty.

    wiatrak

  • 3. Data: 2009-06-14 06:37:01
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Fakt - pomyliłem 2 lata z 14 dniami. W ciągu 14 dni po sprzedaży musi
    zgłosić to, że do 2 lat wyda pieniądze na cel mieszkaniowy. Nie zmienia to
    jednak sensu mojego pytania - tzn. co się stanie jeśli z jakichś powodów nie
    uda mu się ich wydać? Będzie musiał zapłacić 19% od kwoty sprzedanego
    mieszkania dopiero po 2 latach? a jakieś odsetki?

  • 4. Data: 2009-06-15 07:33:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Jun 2009, Przemolo wrote:

> [...]
    > się ich wydać? Będzie musiał zapłacić 19% od kwoty sprzedanego mieszkania

    Oczywiscie. Karne skarbowe, o połowę większe od ustawowych.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-06-15 08:45:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Oczywiscie. Karne skarbowe, o połowę większe od ustawowych.

    Nie sprawdzałam, ale jeszcze niedawno były to odsetki wg. stopy równej
    POŁOWIE stopy odsetek od zobowiązań podatkowych.
    Sprawdzę w wolnej chwili.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2009-06-15 09:06:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    Maddy pisze:

    > Nie sprawdzałam, ale jeszcze niedawno były to odsetki wg. stopy równej
    > POŁOWIE stopy odsetek od zobowiązań podatkowych.
    > Sprawdzę w wolnej chwili.

    Było tak do 2006 r (?).

    Teraz jest mowa o odsetkach jak za zobowiązania podatkowe i są one
    liczone od dnia wymagalności (tzn. w niekorzystnym przypadku nawet za 3
    lata).

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-06-15 09:29:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 11:06:25 +0200, spp napisał(a):

> [...]

    > Teraz jest mowa o odsetkach jak za zobowiązania podatkowe i są one
    > liczone od dnia wymagalności (tzn. w niekorzystnym przypadku nawet za 3

    A obniżka do 75% za terminową zapłatę w tym wypadku obowiązuje?

  • 8. Data: 2009-06-15 09:38:42
    Od: spp <s...@o...pl>

    jureq pisze:

    > A obniżka do 75% za terminową zapłatę w tym wypadku obowiązuje?

    Tak.
    I weekend w hotelu LAS w Szklarskiej Porębie. :)

    --
    spp