  • 1. Data: 2009-06-15 15:08:02
    Temat: sprzedaz mieszkania a podatek
    Od: bazek <p...@g...com>

    Witam,

    mam do Panstwa nastepujace pytanie. W listopadzie 2007 roku sprzedalem
    mieszkanie, ktore wczesniej w 2005 roku nabylem od rodzicow za srodki
    uzyskane z kredytu mieszkaniowego. Czesc srodkow uzyskanych ze
    sprzedazy przeznaczylem na splate pozostalego kredytu. Po sprzedazy
    mieszkania w US zlozylem oswiadczenie o przeznaczeniu pieniedzy na
    zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych, niestety nie wiedzialem o
    istnieniu ulgi meldunkowej. 2 miesiace pozniej za pieniadze pochodzace
    z kredytu kupilem inne mieszkanie, a na poczatku tego roku juz jako
    maz mojej zony kupilismy wspolnie mieszkanie.

    Czy zakup tych mieszkan + splata kredytu zwalniaja mnie z obowiazku
    zaplaty podatku ze sprzedazy? Jakie dokumenty potwierdzaja
    wykorzystanie srodkow? Czy ewentualnie, chociaz wiem, ze po terminie
    moge skorzystac jeszcze z ulgi meldunkowej? W sprzedanym mieszkaniu
    bylem zameldowany od 1984 roku wiec spelnialem warunki do skorzystania
    z ulgi.

    pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2009-06-18 22:01:14
    Temat: Re: sprzedaz mieszkania a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Jun 2009, bazek wrote:

    > Czy ewentualnie, chociaz wiem, ze po terminie
    > moge skorzystac jeszcze z ulgi meldunkowej?

    Czy ta ulga zawierała warunek UPRZEDNIEGO zgłoszenia wyboru w US,
    lub zgłoszenia go najpóźniej w deklaracji (jak np. wspólne
    rozliczanie małżonków)?
    Jeśli nie, to oczywiście przysługuje prawo do korekty.

    pzdr, Gotfryd