  • 1. Data: 2005-10-17 15:16:32
    Temat: podatek od nauczycielskiego zasiłku na zagospodarowanie
    Od: paollo <p...@b...vectranet.pl>

    Witam!

    Czy ktoś orientuje się, jaki podatek powinien zostać potrącony od
    zasiłku na zagospodarowanie wypłacanego nauczycielom?
    Moja żona dostała znacznie mniejszą kwotę, niż się spodziewała (wg karty
    nauczyciela powinna to być podwojona pensja zasadnicza), a jej księgowa
    twierdzi, że najpierw potrąca sie od podwojonej pensji zasadniczej
    standardowe 34%, a następnie 19% od tego, co pozostało. Czy ktoś wie
    dlaczego?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-10-17 21:28:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Oct 2005, paollo wrote:

> [...]
    > twierdzi, że najpierw potrąca sie od podwojonej pensji zasadniczej
    > standardowe 34%, a następnie 19% od tego, co pozostało. Czy ktoś wie

    ...34% nie są to składki na ZUS ? Bo 19% to podatek dochodowy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-10-18 14:34:31
    Od: paollo <p...@b...vectranet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...34% nie są to składki na ZUS ? Bo 19% to podatek dochodowy...

    Księgowa stwierdziła, że najpierw potrąca się 34% na składki, a
    następnie coś jeszcze, dlatego, że jest to drugie wynagrodzenie w
    miesiącu, a więc odchodzi ulga (jaka ulga ?), która jest standardowo
    przy poborach (wtf?).
    Ja nic z tego nie rozumiem :(

    help!

  • 4. Data: 2005-10-19 07:26:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Oct 2005, paollo wrote:

    > Księgowa stwierdziła, że najpierw potrąca się 34% na składki,

    ...to trafiłem...

    > a następnie coś jeszcze,

    ...zaliczkę na podatek (co do tego nie miałem wątpliwości)

    > dlatego, że jest to drugie wynagrodzenie w miesiącu, a więc odchodzi
    > ulga (jaka ulga ?),

    ...nie ulga a koszty uzyskania przychodu, przy umowie o pracę
    zryczałtowane - obniżają one podstawę opodatkowania z pensji
    (a więc również podatek od pensji) tak że wychodzi efektywnie
    MNIEJ niż 19% pensji netto.
    Skoro już raz został odliczony to od "dodatku" nie ma czego
    odliczać i płacisz jak każdy - 19% zaliczki.

    > która jest standardowo przy poborach (wtf?).

    j.w. :)

    > Ja nic z tego nie rozumiem :(

    Nie ma czego rozumieć :(
    Trzeba płacić...
    Mało kto się zastanawia ILE płacimy różnych opłat i podatków.
    Taki (rzadki) przypadek jak twój - że komuś obiecano KONKRETNĄ
    kwotę i zaczyna ów ktoś liczyć ile z niej mu ZOSTANIE ma sporą
    wartość.
    Edukacyjną...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-10-19 13:39:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Wednesday, October 19, 2005, 9:26:04 AM, you wrote:

    > ...to trafiłem...

    Ale skąd 34%? Powinno być 9.76 + 6.5 + 2.45 = 18.71%
    Resztę składek płaci pracodawca ze swoich środków.

    [...]

> [...]
    > (rzadki) przypadek jak twój - że komuś obiecano KONKRETNĄ kwotę i
    > zaczyna ów ktoś liczyć ile z niej mu ZOSTANIE ma sporą wartość.

    Jasne. Ale nie można dawać się golić. Te 34% mocno mnie niepokoi.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2005-10-19 21:48:50
    Od: paollo <p...@b...vectranet.pl>

> [...]

    > MNIEJ niż 19% pensji netto.
    > Skoro już raz został odliczony to od "dodatku" nie ma czego
    > odliczać i płacisz jak każdy - 19% zaliczki.

    dzięki ... zaczynam łapać ocb.

  • 7. Data: 2005-10-19 21:50:46
    Od: paollo <p...@b...vectranet.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Jasne. Ale nie można dawać się golić. Te 34% mocno mnie niepokoi.

    się przyciśnie paniusię w ksiegowości, to może wyjaśni ...