  • 1. Data: 2004-05-14 16:12:25
    Temat: podatek od spadku
    Od: "Karolina" <c...@o...pl>

    Witam
    Dostalam dzisiaj upomnieniez US ze powinnam zlozyc zeznanie podatkowe po
    zmarlym ojcu. Dostalam bowiem spadek z fundacji Polsko-Niemieckie Pojednanie
    w wysokosc 2100 zł. Chcialam sie zapytac ile procent wynosi podatek od
    spadku i czy bede placila jakas kare za niezlozenie zeznania.
    Pozdrawiam
    Karolina

  • 2. Data: 2004-05-15 08:30:14
    Temat: Re: podatek od spadku
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > w wysokosc 2100 zł. Chcialam sie zapytac ile procent wynosi podatek od
    > spadku i czy bede placila jakas kare za niezlozenie zeznania.

    Jeżeli jest to spadek po Twoim Ojcu, to do kwoty około 9000zł nie jest
    opodatkowany, jednak zeznanie powinnaś chyba złożyć.

    Pozdrawiam!
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-05-15 13:42:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 May 2004, Liwiusz wrote:

> [...]
    >+ Jeżeli jest to spadek po Twoim Ojcu, to do kwoty około 9000zł nie jest
    >+ opodatkowany, jednak zeznanie powinnaś chyba złożyć.

    Hm... dywaguję co zastrzegam, nie bić, ale krzyczeć można ;) !
    Primo - IMHO to nie jest spadek. Spadek to jak na mój gust
    musiałby *wcześniej* wejść do majątku ojca, a tu układ jest
    taki iż zstępny otrzymuje prawo - ale otrzymuje je *on*.
    Obawiam się że to może być "inny przychód", czyż nie ?
    Secundo - nie wiemy czy już jakiegoś spadku nie dostała, założywszy
    że uprzednio mogło być np. 8000 zł to w tym momencie byłby problem:
    jeśliby to BYŁ spadek, dlaczego go wcześniej nie było ? :)
    Bo próg zostałby przekroczony...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-05-15 13:54:12
    Od: "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl>

    On Fri, 14 May 2004 18:12:25 +0200, Karolina wrote:

    > Witam
    > Dostalam dzisiaj upomnieniez US ze powinnam zlozyc zeznanie podatkowe po
    > zmarlym ojcu. Dostalam bowiem spadek z fundacji Polsko-Niemieckie Pojednanie

    Hmm, a czy urząd nie jest znowu aby trochę zbyt gorliwy?
    Poczytaj tu http://www.izba-skarbowa.gdansk.pl/przepis.php?p=260
    Niech się specjaliści wypoiedzą, ale z tego wyjaśnienia wynika, że całość
    takiego spadku jest zwolniona z podatku.

    --
    Pozdrawiam - Daniel Wieszczycki | Ochrona informacji * Prawo internetu
    d...@N...pl | Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu

  • 5. Data: 2004-05-15 14:06:54
    Od: "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl>

    On Sat, 15 May 2004 15:42:45 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    (...)

    O i jest specjalista :)
    Przeczytaj przytoczoną poniżej przeze mnie interpretcję.
    I jak? Bo już sam nie wiem, a jestem żywo zainteresowany.

  • 6. Data: 2004-05-15 14:21:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 May 2004, Daniel Wieszczycki wrote:
    [...]
    >+ O i jest specjalista :)

    Pod żadnym pozorem się nie przyznaję :) Łapać Slayera :)

    >+ Przeczytaj przytoczoną poniżej przeze mnie interpretcję.

    Przeczytałem. Zgodnie z zasadami tworzenia prawa, jak ktoś to
    kiedyś ujął przy dyskusji o Kodeksie Drogowym: "a czemu przepis
    nie miałby być w Konkordacie" :] - wyłączenie (US sam podsunął
    pod nos podając nazwę przepisu): "art. 1 ustawy dnia 21 wrzeœnia
    2000 r. o zwolnieniu œwiadczeń z tytułu przeœladowań przez
    nazistowskie Niemcy z podatków i opłat oraz o niezaliczaniu
    ich do dochodów (Dz. U. Nr 93, poz. 1028)" jest dobrze ukryte,
    szukanie go w ustawach podatkowych to Słowacki zdaje się opisywał
    ("daremny trud i wyrzeczenia...") :]

    >+ I jak? Bo już sam nie wiem, a jestem żywo zainteresowany.

    ...jak dla mnie nie ma o czym dyskutować :) - jest "przepis
    szczegółowy" ? - jest. Jedyne co warto być może sprawdzić,
    to na isip.sejm.gov.pl obejrzeć czy ustawa nie została
    znowelizowana !

    pozdrowienia, Gotfryd