  • 1. Data: 2011-01-17 17:41:22
    Temat: za jaki okres zlozyc pierwszy VAT 7
    Od: "olasienka" <o...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow,

    Mam nastepujace zapytanie, na poczatku grudnia 2010 zostala zalozona DG
    (wpis regon) natomiast zgloszenie do vatu zostalo zlozone w US w styczniu
    tego roku.
    rozumiem ze obowiazek podatkowy powstaje dopiero w styczniu. czyli pierwsza
    deklaracje skladam do 25 lutego za styczen ??

    bede wdzieczna za odpowiedzi,
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-01-18 00:33:04
    Temat: Re: za jaki okres zlozyc pierwszy VAT 7
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jan 2011, olasienka wrote:

    > rozumiem ze obowiazek podatkowy powstaje dopiero w styczniu. czyli pierwsza
    > deklaracje skladam do 25 lutego za styczen ??

    A ja mam pytanie - czy miałaś powód, żeby *nie* wybierać rozliczenia
    kwartalnego?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-01-18 09:26:23
    Od: "olasienka" <o...@p...onet.pl>

    > A ja mam pytanie - czy miałaś powód, żeby *nie* wybierać rozliczenia
    > kwartalnego?

    Doradzono mi, ze osoby u ktorych moze wystapic nadwyzka podatku naliczonego
    nad naleznym powinny unikac rozliczenia kwartalnego.
    moze nie slusznie...

    pozdrawiam,
    olasienka.

  • 4. Data: 2011-01-18 09:45:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-01-2011 10:26, olasienka pisze:

    > Doradzono mi, ze osoby u ktorych moze wystapic nadwyzka podatku naliczonego
    > nad naleznym powinny unikac rozliczenia kwartalnego.
    > moze nie slusznie...

    Może i słusznie, pod warunkiem, że będziesz chciała zwrotu tej nadwyżki
    a nie rozliczenia w kolejnych miesiącach.

    Jeżeli nie występujesz o zwrot tylko przenosisz nadwyżkę aż się
    wyczerpie, to nie ma kwestii korzystności lub nie miesięcznego.
    Ona się pojawia dopiero przy zwrotach, których termin liczy się od dnia
    złożenia deklaracji, więc lepiej wystąpić o zwrot za styczeń niż za I
    kwartał - pieniądze zaczną spływać o 2 miesiące szybciej.

    A z czego wynika ta nadwyżka?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2011-01-18 10:32:09
    Od: "olasienka" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > złożenia deklaracji, więc lepiej wystąpić o zwrot za styczeń niż za I
    > kwartał - pieniądze zaczną spływać o 2 miesiące szybciej.

    rzeczywiscie...
    a o zwrot z urzedu skarbowego lepiej chyba nie wystepowac
    bo slyszalam ze czesto wiaze sie to z jakas kontrola

    > A z czego wynika ta nadwyżka?

    na poczatku mam troche wydatkow i jeszcze fakture zakupowa na spora
    kwote z wydluzonym terminem platnosci. podejrzewam ze tak szybko
    nie uda mi sie wystawic pierwszej faktury.

    moze w moim przypadku rzeczywiscie wygodniej byloby wybrac
    rozliczanie kwartalne.