  • 1. Data: 2005-10-07 17:02:58
    Temat: podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: annan<a...@c...pl>

    Sprzedalam nowe mieszkanie i przed uplywem 2 lat zakupilam dzialkę z
    pozwoleniem na budowę i nawet projektem. Niestety ponieważ od 1 stycznia 2004
    roku w tym terenie plany zagospodarownaia stracily swoją waznośc i wladze nie
    zdążyly zatwierdzić nowych, formlanie zalupilam grunty rolne, chodź z warunkami
    na budowę domu jednorodzinnego . Zakup dokonalam w marcu 2004 roku, obecnie
    nawet już mieszkam w domu. Powtórzę dzialka kupiona miala pozwolenie na
    budowę, które zostalo na mnie przepisane, a nwet projekt budynku, który juz
    wybudowalam. Mimo to, US kwestionuje, że wydatek na zakup ziemi (przed
    uplywem 2 lat zakupilam tylko dzialkę, nie bylo jeszcez budowy) mozna zaliczyć
    jako poniesionych wydatków na cele mieszkaniowe. Czy mozna jakos z tego
    wybrnąć.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-10-08 04:06:20
    Temat: Re: podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: es<j...@g...pl>

    prponuje walczyc z tym niestabilnym prawem. Ono przeciez nie moze działac
    wstecz i nie moze byc tak ze działka budowlana z dnia nadzien staje sie formalnie
    rolna mimo to ze mozna na niej budowac i realizowac cel jakim jest budowa
    własnego domu. Mysle ze zwyciezy zdrowy rozsadek urzedu i nie bedzie decyzji
    nakazujacej zapłacenie podatku a jesli tak to odwoływac sie nawet do sadu
    administracyjnego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2005-10-08 08:03:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Oct 2005, es wrote:

    > prponuje walczyc z tym niestabilnym prawem. Ono przeciez nie moze działac
    > wstecz i nie moze byc tak ze działka budowlana z dnia nadzien staje sie formalnie
    > rolna

    ...nawet przyjmując ten punkt widzenia - piszę że on już kupił
    ją *po* sklasyfikowaniu na rolną.
    Pootencjalnym poszkodowanym (?) przez zmianę klasyfikacji
    byłby więc poprzedni właściciel, nie grupowicz który ja kupił;
    o co (i przeciw komu):
    > jesli tak to odwoływac sie nawet do sadu administracyjnego.

    ...mógłby iść do sądu skoro to *nie jemu* zmienili przeznaczenie
    gruntu i kupił już "rolną" ?
    A US kwestionuje wyłącznie wydatek na grunt rolny jak widzę :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-10-08 09:32:34
    Od: annan<a...@c...pl>

    Nawet podczas kupowania gruntu notariusz informowala mnie o przepisach, że jesli
    sprzedam grunt do 5 lat... czyli tez potraktowala to jako zgodny z trescią ustawy o
    podatku dochodwym, bo kupując wraz z prawem do pozwolenia na budowę i
    projektem domu, uznala to jako wydatkowanie pieniędzy na cele mieszjaniowe. A
    dopiero teraz przy wezwaniu do US i przedstawieniu dokumentów dowiedzialam się
    tej niemilej wieści, że to nie jest wydatek na cele mieszkaniowe, bo grunt jest
    rolny. Na pewno nie ma rozwiązania z tej sytuacji? Gdybym to wiedziala wczesniej,
    kupilam bym ciężarówkę materialów budowlanych pod przyszlą budowę. Czuję się
    oszukana. Pomocy!!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-10-08 09:41:24
    Od: annan<a...@c...pl>

    Nic się nie da? Nawet notariusz przy zakupie dzialki pouczala mnie, że jak sprzedam
    ją do 5 lat.... czyli też potraktowala ten mój zakup jako wydatek na cele
    mieszkaniowe, bo dzialka sporzedana mi zostala z pozwoleniem na budowe i
    projektem domu, który zrealizowalam. Nie bylam kompletnie tego śiwadoma i
    dopiero US mi to uświadmonil przy kontroli moich wydatków. Gdybym to wiedziala
    kupilabym ciężarówke materialów budowalnych pod przyszlą budowę. Czuje się
    oszukana. Nie ma z tego wyjścia? Pomocy!

    -> http://usenet.pomocprawna.info