  • 1. Data: 2004-05-11 14:11:02
    Temat: podatek od umowy cywilnoprawnej - system operacyjny Windows
    Od: "tengu" <t...@N...in.com.pl>

    Witam,

    chcialbym uzyskac krotka informacje - probowalem znalezc odpowiedz w
    ustawie o podatku od umow cywilnoprawnych, ale wciaz pozostaly
    watpliwosci.

    W ciagu najblizszych dni chcialbym zawrzec umowe kupna - przedmiotem
    zakupu ma byc *system operacyjny Windows XP* za kwote 840,00 zl
    (umowa zawarta miedzy dwiema osobami fizycznymi).

    Poniewaz jeszcze nie mialem okazji zawierac umow KS, chcialbym sie
    dowiedziec kilku szczegolow, co i w jakiej kolejnosci powinienem zrobic. (z
    tego co sie zorientowalem, w 14 dni od zawarcia umowy musze sie zglosic z
    drukiem PCC-1 w moim, czyli nabywcy, US. To wszyskie formalnosci?)

    Jeszcze jedno pytanie - jaka stawka jest objęty taki przedmiot umowy? (czy
    system - tzn. płyta CD, pudełko,
    licencja, podręcznik), jest traktowany jako rzecz ruchoma - w tym
    wypadku jest zwolniony od podatku, czy też komputerowy system operacyjny
    jest
    traktowany inaczej?

    Z gory dziekuje za wyjasnienia

    --
    Kamil

  • 2. Data: 2004-05-11 14:21:12
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    tengu wrote:

> [...]
    > licencja, podręcznik), jest traktowany jako rzecz ruchoma - w tym
    > wypadku jest zwolniony od podatku, czy też komputerowy system operacyjny

    Zdaje się, że od umów do 1000 zł PCC się nie płaci.
    Miałbyś z głowy.

  • 3. Data: 2004-05-11 14:43:57
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > Zdaje się, że od umów do 1000 zł PCC się nie płaci.
    > Miałbyś z głowy.

    nie płaci się przy rzeczach ruchomych, a tutaj raczej mamy do czynienia z prawem
    majątkowym, IMHO to sprzedaż praw autorskich i podatek 1%

  • 4. Data: 2004-05-11 16:47:50
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > nie płaci się przy rzeczach ruchomych, a tutaj raczej mamy do czynienia z
    prawem
    > majątkowym, IMHO to sprzedaż praw autorskich i podatek 1%

    Czyżby Microsoft był osobą fizyczną ? ;-))

  • 5. Data: 2004-05-12 06:59:15
    Od: "tengu" <t...@N...in.com.pl>

    > nie płaci się przy rzeczach ruchomych, a tutaj raczej mamy do czynienia z
    prawem
    > majątkowym, IMHO to sprzedaż praw autorskich i podatek 1%

    no wlasnie, to jak system operacyjny jest traktowany, wzbudza najwieksze
    moje watpliwosci, ale postaram sie wyjasnic sprawe u zrodla, czyli w moim
    US.
    Dam potem znac.

    dziekuje
    --
    Kamil

  • 6. Data: 2004-05-12 07:33:40
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Czyżby Microsoft był osobą fizyczną ? ;-))
    Jednoosobowa DG.

    PawelZ