  • 1. Data: 2006-10-24 11:37:40
    Temat: podatek spadkowy - czy jestem już nań skazany?
    Od: "DonFelipe" <f...@p...onet.pl>

    Witam

    Niedawno wróciłem na dłużej do kraju, aby uporządkować sprawy spadkowe po
    rodzicach. Sprawa spadkowa, podczas której na podstawie testamentu zostałem
    uznany za jedynego spadkobiercę zakończyła się 3 tygodnie temu, teraz jednak
    usłyszałem, że ma wejść w życie nowe prawo pozwalające w najbliższej
    rodzinie uniknąć podatku od spadku. Mam więc pytanie, czy sfinalizowanie
    sprawy w sądzie ale nie złożenie jeszcze dokumentów do urzędu skarbowego
    przesądza już o konieczności zapłacenia podatku, czy też wstrzymanie się ze
    złożeniem dokumentów do US do stycznie 2007r może mnie od podatku jeszcze
    uwolnić.

    Wiąże się z tym kolejne pytanie, czy zwłoka w składaniu dokumentów do US
    może skutkować jakimiś reperkusjami prawnymi czy finansowymi.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    Pozdrawiam

    DonFelipe

  • 2. Data: 2006-10-24 12:24:52
    Temat: Re: podatek spadkowy - czy jestem już nań skazany?
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Zwróć się z tym pytaniem na grupę pl.soc.prawo.
    Pozdr. Graszka

  • 3. Data: 2006-10-24 13:39:22
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "DonFelipe" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze
    > złożeniem dokumentów do US do stycznie 2007r może mnie od podatku jeszcze

    Raczej nie.
    Ale spróbuj coś zamatyczyć w sądzie, odwołać się albo cuś (Ty lub ktoś z
    potencjalnych innych uprawnionych).
    Uprawomocnienie się przeciągnie, może się doczekasz.

  • 4. Data: 2006-10-24 20:57:34
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    Ponieważ spadkobiorca ma 30 dni od daty nabycia spadku na rozliczeni się z
    niego, sądzę że nie obejmą cię nowe przepisy nawet jeśli będziesz się
    rozliczał w przyszłym roku.