  • 1. Data: 2006-10-24 08:04:41
    Temat: Ulga odsetkowa, czy przysługuje?
    Od: "~turtle" <m...@g...com>

    Witam
    Kupiłem mieszkanie z rynku wtórnego, czy to (rynek wtórny) wyklucza
    możliwość odliczania sobie odsetek od podatku??? nigdzie w necie nie
    mogę się tego dowiedzieć? Jest to moje pierwsze i jedyne mieszkanie
    pow. 40m2 zakupione w lipcu tego roku. Częściowo finansowane z
    kredytu oczywiście.
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2006-10-24 12:48:42
    Temat: Re: Ulga odsetkowa, czy przysługuje?
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > mogę się tego dowiedzieć? Jest to moje pierwsze i jedyne mieszkanie
    > pow. 40m2 zakupione w lipcu tego roku. Częściowo finansowane z

    Zobacz Art.26.b.1.pkt 2 ustawy o p.d.o.o.f.
    Areta

  • 3. Data: 2006-10-25 00:36:42
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "~turtle" <m...@g...com> wrote in message
    s.com...

    > Kupiłem mieszkanie z rynku wtórnego,

    No i wtopiłeś.

    1. Od podstawy obliczenia podatku, ustalonej zgodnie z art. 26 ust. 1,
    odlicza się, z
    zastrzeżeniem ust. 2-4, faktycznie poniesione w roku podatkowym wydatki na
    spłatę odsetek od kredytu (pożyczki) udzielonego podatnikowi, o którym mowa
    w art. 3 ust. 1, na sfinansowanie inwestycji mającej na celu zaspokojenie
    własnych
    potrzeb mieszkaniowych, związanej z:
    1) budową budynku mieszkalnego, albo
    2) wniesieniem wkładu budowlanego lub mieszkaniowego do spółdzielni
    mieszkaniowej na nabycie prawa do nowo budowanego budynku mieszkalnego
    albo lokalu mieszkalnego w takim budynku, albo
    3) zakupem nowo wybudowanego budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego
    w takim budynku od gminy albo od osoby, która wybudowała ten
    budynek w wykonywaniu działalności gospodarczej, albo
    4) nadbudową lub rozbudową budynku na cele mieszkalne lub przebudową
    (przystosowaniem) budynku niemieszkalnego, jego części lub pomieszczenia
    niemieszkalnego na cele mieszkalne, w wyniku których powstanie samodzielne
    mieszkanie spełniające wymagania określone w przepisach prawa
    budowlanego.

  • 4. Data: 2006-10-25 10:14:17
    Od: "~turtle" <m...@g...com>

    witek napisał(a):
    > "~turtle" <m...@g...com> wrote in message
    s.com...

    > No i wtopiłeś.

    No na to wygląda :-) ale jakoś jestem z tego bardzo zadowolony oby
    więcej takich wtop w życiu :-)

    Pozdrawiam
    Piotrek