  • 1. Data: 2006-03-28 05:41:40
    Temat: podatek ze sprzedaży akcji pracowniczych
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    Witam
    Jak należy się rozliczyć ze sprzedaży akcji pracowniczych? Akcje otrzymałem
    przed rokiem 2004 a sprzedałem w 2005, traz dostałem PIT-8C i kwota ze
    sprzedaży jest w części F. Nie bardzo rozumiem wyjaśnienie do tej części
    jakie znajduje się na tym formularzu dotyczące art 19 ustawy z dnia 12
    listopad 2005. Nie wiem czy muszę zapłacić podatek od sprzedażyych akcji czy
    nie?

    Grzesiex

  • 2. Data: 2006-03-29 10:30:02
    Temat: Re: podatek ze sprzedaży akcji pracowniczych
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Grzesiex wrote:

> [...]
    > do tej części jakie znajduje się na tym formularzu dotyczące art 19
    > ustawy z dnia 12 listopad 2005. Nie wiem czy muszę zapłacić podatek od

    Musisz zapłacić. I koszt nabycia = 0. Więc jedynym kosztem będzie:
    1. prowizja od sprzedaży
    2. opłata za prowadzenie rachunku maklerskiego
    Co do pkt 2 nie pytaj mnie czy tylko opłata za rok 2005 czy także za
    2005? Tego nie wie chyba nikt.

  • 3. Data: 2006-03-29 10:44:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Grzesiex wrote:

> [...]

    2. opłata za prowadzenie rachunku maklerskiego
    Co do pkt 2 nie pytaj mnie czy tylko opłata za rok 2005 czy także za
    2004? Tego nie wie chyba nikt.